lördag 1 januari 2011

Torsdag 23 december

Efter det att Emilia hade somnat i natt så tog det faktiskt ett bra tag för mig att somna. Jag tror att klockan var ungefär två innan jag lyckades somna. Jag sov mycket gott för jag hörde aldrig när F gick upp klockan halv nio, så Emilia och jag sov vidare bredvid varandra i dubbelsängen. Vi vaknade vid 10-tiden. Emilia var på strålande humör när hon vaknade och som vanligt är hennes behov prio ett i våra liv.

När Emilia och jag hade ätit frukost så blev vi nerskickade i källaren så att F & svärfar skulle ha fritt spelrum när de dammsög, våttorkade och plockade i ordning på övervåningen. Emilia och jag tittade på en massa olika mindre bra tv-program i tv-rummet nere i källaren. Emilia somnade till och sov middag i min famn, det gjorde att jag också slumrade till lite. Jag blev väckt av att F kom ner och frågade om jag ville ha lunch.

Efter det att vi hade ätit lunch så fördrev F, Emilia och jag tiden i köket. Emilia satt och skrattade i babysittern och F och jag spelade lite kort. Helt plötsligt så hade en stor del av dagen passerat och svärmor kom hem och gjorde i ordning julskinkan.

Svärföräldrarna, F och jag spelade en omgång Chicago innan vi gäster. Det var F:s storebror Fr och svärföräldrarnas väninna Monika. Vi snackade en del skit och åt varsin julsmörgås med nygjord julskinka. Det smakade mycket bra och det dracks även en del julmust ;-) Vi passade på och spelade en omgång Chicago till också.

Idag gick hela familjen och la sig ungefär samtidigt. Emilia hade slocknat fort, så F och jag kramade om varandra lite och passade även på att önska varandra god jul innan vi också somnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar