söndag 2 januari 2011

Juldagen 2010

Denna morgon så vaknade vi strax efter klockan 09 och lilla Emilia hade sovit gott hela natten. Jag själv sov som en klubbad säl. Tydligen hade jag snarkat rätt rejält också, enligt F. Vi åt frukost tillsammans hela familjen i köket och det blev bland annat en skinksmörgås till frukost :-)

Efter det att vi hade ätit frukost så turades vi om att duscha för vi skulle bort på jullunch vid 14-tiden. Vi skulle åka till min frus bror Fr och hans familj. De bor strax utanför Kil. På vägen till Kil så hämtade även F Kalles bagage som han hade glömt hos sin släkting.

Väl hos Fr och hans familj så var det full fart i ett antal timmar. Det var mycket julmat och julgodis. Då jag redan var trött på julmat så blev det bara lite potatisgratäng, köttbullar och prinskorv för mig... jag tyckte även att det var en ganska så rejäl ljudvolym, så jag drog mig undan med Emilia och lät henne sova i min famn. Vi satte oss lite avskilt i ett annat rum så Emilia sov gott :-)

Strax efter 19 var vi hemma och då passade vi på att spela några omgångar kort. Det var svärföräldrarna, F & jag som spelade. Vi verkade alla ganska slitna så det blev en tidig kväll för oss alla. Det var riktigt skönt att komma i säng!

Hoppas att er juldag var bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar