lördag 1 januari 2011

Julafton 2010

När F och jag vaknade idag så gjorde vi det med vetskapen att det var vår älskade dotters allra första julafton. Även om Emilia inte förstår vad det är för dag så var det en stor dag för oss. Hade någon sagt till oss förra året vid denna tidpunkt att vi skulle ha en liten dotter om ett år, så hade nog vi båda trott att de skämtade...

Lilla Emilia är så älskad och hennes ankomst in i våra liv är det allra bästa som har kunnat hända oss. Varje dag som vi är tillsammans och har vår dotter vid vår sida, så är det julafton för mig. Jag kan bara säga att det är underbart fantastiskt häftigt att ha barn!

Vid 9-tiden så åt vi julfrukost tillsammans och därefter så åkte svärmor och F in till Coop. På Coop har de på julafton nämligen satt ner priset på julpynt med 50% och det är en ganska så ny tradition för min fru och svärmor att åka dit och fynda julpynt för nästa år... :-)

De var hemma vid 12-tiden och då började vi förbereda för jullunch. För ovanlighetens skull så åt vi inne i vardagsrummet och inte i köket. Det var gott med mat och så klart mysigt med julmat. Men ska jag vara riktigt ärlig så blir jag väldigt snabbt trött på julmat. För min del så hade det gått bra med vilken god mat som helst. Men är det tradition så är det tradition...

Svärmor var trött så hon gick och unnade sig en liten sovstund. F, Emilia och jag gick ner i källaren och tittade på jul-tv. Klockan 15 så var det Kalle Anka och det var första gången på många år som jag tittade på det. Därefter så kom svärfar ner och vi fastnade framför nån film...

Vid 18-tiden så var det dags för julklappar och det byttes många paket. Jag fick bland annat den kompletta DVD-boxen med Arkiv X och en jättefin kanvas-tavla med motiv på F och Emilia. Den var jättefin!

Snart hade hela julafton passerat och det var dags att gå och lägga sig. Sammantaget så var detta en riktigt riktigt bra julafton! Hoppas att er julafton också var bra! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar