måndag 11 april 2011

Fredag 8/4 - Lördag 9/4

Hejsan!

Denna fredag tillbringade vi till en början hemma i lägenheten och kopplade av tillsammans. Det var skönt och mysigt. Jag älskar verkligen att hänga i lägenheten (överallt) med min goa lilla familj. Det är lika härligt att ha en familj som jag föreställde mig när jag var singel för många år sen. Min dotter och fru förgyller mina dagar på ett sätt som är helt otroligt härligt!

Efter lunch så tog vi en promenad i det fina vårvädret. Vi gick till Ica Hagahallen för att handla lite men de hade inte allt som vi behövde så vi tog även tur till Konsum Herrhagen. På vägen dit så besökte vi den lilla mysiga barnbutiken Pricken. Vi köpte ingenting utan vi kollade mest på alla fina saker. Vår väldigt bestämda dotter ville inte sitta still i vagnen så vi turades om att bära henne resten av promenaden.

Tänk att hon kan vara så bestämd redan vid denna unga ålder! Undra hur det blir när hon är äldre? Men det var mysigt att bära henne för den delen också ;-) Det märks även att hon är mer medveten om världen runt omkring henne för Emilia kollar verkligen på alla bilar och djur som vi passerade under promenaden.

Fredags kvällen tillbringade vi i soffan och myste. F och jag tittade på Due date och det var en helt okej film. Det kändes väldigt mycket som en ny version av den gamla klassikern Raka spåret till Chicago måste jag säga. Men som sagt det var en helt okej film...

Efter ett tag så gick F och la sig och då stannade jag uppe för att natta lilla Emilia och då tittade vi på filmen Moon och detta var nog en av de bästa filmerna som jag har sett på väldigt länge. Det kändes verkligen som ett litet mästerverk. Jag läste lite om filmen efteråt och det visade sig att den var gjord på en liten budget med Hollywood-mått mätt... det annorlunda med denna film var att det bara var två stycken skådespelare i filmen. Av dessa två så var den ena personen bara närvarande med sin röst ;-) En pärla till film!

Emilia och jag somnade strax efter klockan 1 och vi sov både väldigt gott!

Denna lördag jobbade F, så Emilia och jag var ensamma hemma. Vi åt båda frukost vid 10-tiden och sen vid elva så var det dags för Emilia att sova på mitt bröst. Jag hade förberett mig så jag tittade på filmen State of Play med Russell Crowe i huvudrollen. Denna thriller var bra och hade lite oväntade vändningar. Filmen kändes mycket som en blandning mellan Alla presidentens män och Insider. Det har faktiskt varit en bra helg filmmässigt. Inga dåliga val alls... när denna film var slut så vaknade lilltjejen och då var det dags för matning och blöjbyte samt lunch för mig.

Efter vår gemensamma lunch var det dags för den tredje semifinalen mellan FBK och Skellefteå. Emilia var dock inte sugen på hockey så hon bestämde sig för att sova igen ;-) Hon sov hela matchen och det gjorde att jag fick dämpa mina glädjeyttringar. Jag skrek inte en enda gång när FBK gjorde mål. Snacka om skillnad mot hur jag var förr, då kunde jag skrika hur högt som helst... förändring till det bättre antar jag ;-)

När hockeyn var slut så kom F hem från jobbet. Då var vi fräcka och ringde till Emilias morföräldrar för att höra om de vill bjuda på middag... och det ville de så klart. Svärmor hade lagat köttfärssås och spaghetti. Det smakade bra och vi kopplade av vid köksbordet. Svärmor och svärfar myste med Emilia. Vi gjorde en kort visit denna gång för klockan blev snabbt mycket och vi var tvungna att komma hem i lagom tid.

F gick och la sig efter ett tag i och med att hon skulle jobba även på söndagen. Emilia och jag tittade på diverse tv-program innan vi också gick och la oss i sängen. Det var mycket skönt att sova. Lördagen har också varit en bra dag. Måste ärligt säga att det känns som om det bara är bra dagar nu ;-)

Hoppas att er fredag och lördag var bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar