torsdag 14 april 2011

Tisdag 12/4 2011

Hejsan!

Denna dag är speciell för F och mig själv, då det var sju år sedan som vi blev ihop. Dessa sju år har gått så otroligt fort och det har varit en fantastiskt bra tid hittills. Vi hoppas många många fler år ihop ;-)

För egen del så är det en underbar dag, för tänk att det lilla gästboksinlägg, som jag skrev på Spraydate till den där tjejen ifrån Hammarö, har lett till något så underbart som detta! Jag älskar dig så himla mycket min kära fru F! <3 Lilla Emilia har ännu ingen aning om hur hennes föräldrar träffades men det ska vi så klart berätta för henne nån dag.

Vad gjorde vi då denna dag sju år senare?

Jo, vi var hemma i lägenheten och kopplade av på förmiddagen. Vi åt frukost och njöt av en skön förmiddag. Då vi kände att vi behövde lite frisk luft så gick vi ut på en promenad. Det blev en tur i inre hamn och då besökte vi blombutiken Nypon. Där köpte jag en bukett med sju rosa rosor och lite grönt som present till min fru. Lilla Emilia tittade storögt på alla fina färggranna saker som fanns i butiken. Därefter blev det en promenad hem och sen så åt vi rester till lunch.

Efter att hela familjen hade ätit så somnade Emilia i min famn. Under tiden som hon sov hos mig så passade F på att plocka i ordning lite till, för vi skulle få besök senare. Strax före 17 så duschade jag och gjorde mig i ordning för kvällen. Under tiden som jag var i duschen så kom vår vän Daniel till oss. Han och F drack lite kaffe. När jag var klar i duschen så gjorde F sig i ordning.

Daniel och vår gemensamma vän Andreas skulle vara barnvakter åt Emilia då F och jag skulle ut och äta. Daniel fick en genomgång på vad och hur mycket som Emilia skulle äta. Strax efter klockan 18 så åkte F och jag in till stan...

Vi hade bokat bord till klockan halv sju på Nya Via Appia vid Mitt-i-city. Vi satte oss vid vårt bord och jag tror att både F och jag tyckte att det var lite ovant att vi inte hade Emilia med oss. För hur skulle det gå? Skulle Daniel ringa precis när vi hade beställt osv osv? Men nej, det hela gick fantastiskt bra. Daniel behövde inte ringa en enda gång :-)

F och jag njöt av vitlöksbröd med aioli till förrätt. F drack vatten och jag drack en öl. Det var mysigt att bara vara för oss själva en stund. Vi pratade om allt möjligt och ibland så var vi tysta och njöt av varandras sällskap. Efter ett tag så kom varmrätten in och det var förstekt kött som man sen fick grilla till det sätt som man vill ha sitt kött på. Black rock grill tror jag det kallades för... till köttet fanns det en salladsbuffé, olika såser och olika sorters potatis. Som vanligt när det är buffé så åt jag för mycket. Att man aldrig lär sig ;-)

Vi var riktigt mätta och belåtna så vi satt och pratade ett ganska bra tag innan vi bestämde oss för att ta en titt på efterrättsmenyn. Men då vi var mätta så blev det ingen stor efterrätt, utan vi valde chokladpraliner istället. Servitrisen kom med ett stort fat med olika sorters praliner. Hon berättade vad alla sorter var och sedan så valde vi två stycken var. Jag tyckte att det kändes lite lyxigare att sitta och "smutta" på praliner än att slafsa i sig en stor efterrätt. Vi var lite av livsnjutare denna kväll. Kvällen som helhet var fantastiskt bra och det var en skön stunds avkoppling.

Vi var hemma strax efter klockan 21 och först då märkte Emilia att vi hade varit borta. Hon började nämligen på att gråta när hon fick se oss... antagligen så förstod hon då att vi inte hade varit hemma under kvällen. Men det gick mycket bra att låta Daniel och Andreas passa Emilia och jag kan med största sannolikhet säga att de kommer att få detta uppdrag vid fler tillfällen ;-)

Daniel, Andreas och F tittade på "de desperata hemmafruarna" och Emilia och jag låg i gästrummet och så såg de sista minuterna av matchen mellan FBK och Skellefteå. Jag tyckte mig faktiskt se ett litet leende på Emilias läppar när FBK avgjorde i sudden death. Inbillning? Inte en chans :-)

Detta sjuårsjubileum var mycket bra och jag kan bara säga att jag är extremt lycklig över att ha en sån fantastiskt underbar liten familj i min ännu mera underbara fru F och vårt mästerverk till dotter Emilia. Jag älskar er båda oerhört mycket och det går inte i ord att beskriva hur mycket det är... <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar