torsdag 14 april 2011

Måndag 11/4

Hejsan igen!

Denna förmiddag var lika mysig som vanlig och det är skönt att ha det så gött på dagarna som vi har just nu :-) Det var skönt att vakna idag för det var väldigt vackert väder ute och min tanke var direkt att gå en promenad med Emilia lite senare under dagen.

F började jobba strax efter klockan tolv och idag skulle hon göra en kort arbetsdag på tre timmar. När F hade åkt så matade jag Emilia och min plan var att gå ut direkt med henne... men lilla Emilia ville annorlunda och somnade i min famn istället. Hon sov i drygt två timmar så vi kom inte ut förrän efter klockan halv fyra. Väl ute så var det varmt och soligt. Emilia och jag tog en promenad på knappt en timme och det var skönt med frisk luft och att få njuta lite av den varma vårluften. Är det så här skönt framöver så kommer det att bli många promenader med Emilia och F :-)

Vi var hemma en knapp kvart innan F men på denna tid hann jag med både blöjbyte och matning. Det var en mätt och glad Emilia som mötte mamma vid dörren. Det märks så väl att lilla hjärtat vet att vi är hennes föräldrar. Hon tyr sig till oss på ett sätt som hon inte gör med andra personer.

Kvällen tillbringade vi med att plocka i ordning en del i lägenheten och sen så kopplade vi av i soffan. Vi tittade på lite nerladdade tv-serier däribland favoriten The Amazing Race och vi unnade oss även lite popcorn. Emilia tittade förundrat på vad det var för vita saker som mamma och pappa stoppade i munnen. Jag lät henne lukta på ett popcorn men då ryggade hon tillbaka lite. Precis som med det mesta vi försöker få henne att testa. Just nu så gillar hon inte någonting annat än mjölkersättning och välling... men jag antar att det kommer så småningom, för Emilia kan ju inte bara äta flytande föda resten av livet.

Hoppas att er måndag var lika bra som vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar