söndag 10 april 2011

Onsdag 6/4 - Torsdag 7/4

Hej igen!

Onsdagen tillbringades till en början hemma i lägenheten och då myste vi i soffan och åt frukost där. F brukar titta på ett program som heter "Rachel Ray" på TV3. Det händer faktiskt att jag också tittar på det när jag äter frukost om det inte är så att jag sitter vid min dator. Emilia sov bra natt i och åt sin frukost väldigt fort. Hon hade riktigt bra aptit.

Det var riktigt bra väder idag och därför bestämde vi oss för att ta en promenad. Vi tog en tur kring inre hamn och på hemvägen så passerade vi den mysiga blombutiken Nypon och där köpte jag en blomma till min fru. Min fru tycker att det är en mysig butik och därför så stöttar vi denna butik när vi har möjlighet. Personligen tror jag inte att denna butik har så mycket kunder än... Men alla bäckar små... :-)

Emilia ville inte alls sova på denna promenad och när vi hade kommit lite drygt halvvägs så vägrade hon även att sitta kvar i vagnen. Därför fick vi ta upp henne istället och bära henne den sista biten. Och det gör jag ju så gärna för hennes skull!

När vi hade kommit hem så åt hela familjen lunch och sen plockade vi i ordning lite grann här hemma. F skulle senare på kvällen iväg på en första-hjälpen-kurs för småbarnsföräldrar så hon duschade och gjorde sig i ordning för det. Emilia och jag stannade hemma och myste i soffan.

F var hemma strax efter klockan nio och då åt vi en sen middag. Det blev även en del tv-tittande innan vi var i säng. Emilia sover i ungefär en timme i soffan innan vi lägger henne i sin säng. Det är mysigt att höra hennes andetag och även snarkningarna :-)

Torsdagen hade en full agenda. Först så var F och Emilia iväg på babyrytmik och under tiden som de var borta så tog jag hand om disken här hemma. Jag passade även på att duscha och göra mig i ordning för dagens aktiviteter. Klockan 13 var vi på husvisning på Hammarö. Det var ett mysigt hus med lite udda planlösning. Vi får se vad priset landar på denna gång. Visningen som vi var på för knappt två veckor sedan, det huset gick upp från 1,8M till 2,5M...

Efter att vi hade varit på husvisningen så tog vi en tur till Skoghall och handlade mat på Ica och Pekås. Jag hoppas inte att jag stöter mig med någon nu, men... Skoghall känns som ett riktigt socialfallsställe... Det kan inte vara Sveriges mest intelligenta och attraktiva människor som väljer att bor där permanent... Nu har jag fått det sagt :-)

Då vi var klara med snabbshoppingen i Skoghall så åkte vi till svärmor på hennes jobb. Det var mest för att hon skulle få träffa Emilia och för att vi skulle ha nåt att göra. Efter dessa utflykter så åt vi en sen lunch hemma i lägenheten. Fördelen med att laga mycket mat när vi gör middag är att det alltid blir rester och då kan vi ha det som lunch dagen efter.

Strax före klockan sju så kom svärfar till lägenheten och han var hos oss för att träffa Emilia och se på den andra finalen mellan FBK och Skellefteå. Det blev en lång match som FBK tyvärr förlorade. Men jag tror ändå att FBK vinner detta till slut. Magkänslan säger det nämligen. Naturligtvis passade Emilia på att mysa en hel del med svärfar. För min del så valde jag att låta F ha Emilia mer än mig under matchen, för jag var rädd att skrika högt och skrämma henne om jag haft henne i min famn... men jag har faktiskt lärt mig att tygla min känslor och humör en aning i alla fall :-)

I och med att matchen var slut rätt sent så blev det inte jättemycket "övrigt" tv-tittande denna kväll. Faktum är att både F och Emilia la sig vid midnatt och jag strax därefter. Jag var först tvungen att styra lite med datorn och några andra grejer.

Hoppas att ni hade en bra onsdag och torsdag!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Det sägs(hittas på) så mycket om allting, men apropå Skoghall så sas det under min ungdom att där bodde det bara tattare. Sant el. inte kan jag inte yttra mig om. Kram

    SvaraRadera