söndag 17 april 2011

Onsdag 13/4 - Fredag 15/4

Hej igen!

Onsdagen började med att jag gick upp vid sju-tiden för att göra mig i ordning för mitt besök på TRR. Jag tog en promenad i det vackra vårvädret och var på TRR tio minuter innan jag skulle ha varit där. Då jag var tidig fick jag lite fika innan det var dags för vårt möte. Dagens möte handlade mest om att vi gick i genom ett test som jag hade gjort. Detta test har jag gjort för att lära känna mig själv bättre. Det var intressant och tiden rann iväg. När jag var hemma strax efter klockan elva så var både min fru och dotter vakna. F berättade att Emilia hade sovit ända till klockan tio idag.

Vi tillbringade några timmar framför tv:n innan det var dags för oss att tvätta. F och jag hjälptes åt att ta hand om tvätten och det gick fort. Emilia satt i sin lära-gå-stol och hon körde runt som en galning :-) När vi var klara med tvätten så gjorde F sig ordning för hon skulle på kurs med Röda korset. Hon åkte iväg strax före halv sex. Emilia och jag tillbringade kvällen i soffan.

När F kom så tittade vi på kvällens avsnitt av Big Brother. När det var slut så gick F och la sig och vi kom i säng någon timme senare. Det var skönt att sova efter att ha varit igång länge denna onsdag.

Torsdagen var en intensiv dag med full agenda för oss. F och Emilia hade babyrytmik vid elva och när de hade gått så tog jag hand om disken och sen så duschade jag. Jag gick för att träffa mina flickor när babyrytmiken var slut. Vi tog en tur på stan och när vi hade kommit hem så bestämde vi oss för att ta en tur till Sonnelids för att hälsa på svärmor. Först så åkte vi till Pekås och handlade billigt kött innan vi träffade Emilias mormor. Emilia gör succé på svärmors jobb för de tycker att mormors lilla flicka är ett charmtroll :-)

Väl hemma igen så åt vi lunch och sen så var det dags för mig att byta om och åka till Löfbergs Lila Arena för att se FBK spela mot Skellefteå. Denna kvällen så hade FBK chansen att vinna SM-guld på hemmaplan... det var en otrolig stämning i ishallen och det kändes att luften var full av förväntningar om guld. Jag kan sammanfatta kvällen med att det antagligen är en av de häftigaste upplevelserna jag har varit med om. Det var jättekul att få uppleva när Färjestad vann SM-guld på hemmaplan! Detta gör jag gärna igen ;-)

När jag vaknade på fredagen så var jag faktiskt sliten efter matchen. Jag hade ont i hela kroppen och var hes. Kände mig som om någon hade använt mig som en disktrasa och studsboll. Det positiva i det hela var att jag i alla fall inte hade druckit en droppe alkohol kvällen innan. Bakfylla på detta hade inte varit kul :-) Det starkaste jag drack under hockeyn var en Zingo.

Förmiddagen tillbringade hela familjen hemma i lägenheten. Emilia åkte omkring i sin stol och hennes föräldrar pratade i telefon, dock inte med varandra :-) Jag pratade med SJ för det hade blivit en del ändringar på vår resa till Köpenhamn. Killen jag pratade med på SJ var riktigt vänlig och han fixade nya biljetter åt oss. Så här i efterhand så känns det som om de nya biljetterna är bättre än de ursprungliga...

Emilia och jag var hemma hela dagen då F började jobba vid 12-tiden. Emilia sov av och till under hela dagen, vilket gjorde att jag inte fick så mycket gjort. Det är mysigt att ha henne sovande på mitt bröst och det märks att hon är min. Hon brås nämligen på far sin, då hon är oerhört varm när hon sover. F brukar kalla mig för ett varmt element och det mesta pekar på att Emilia blir likadan :-) Lilltjejen och jag tittade på en massa olika tv-program och naturligtvis så åkte hon även lite grann i sin stol även om hon inte riktigt var på humör...

F var hemma innan halv nio och vi åt middag framför tv:n. Vi tittade på lite allmän bland-tv innan det var dags för Big Brother på TV11. Tycker att det börjar på att spåra ur ordentligt mycket nu... hoppas att det kommer in en ny person för att skaka om det hela ;-)

Hela familjen la sig inom en och en halv timme. Mängden trötthet i vårt sovrum kan nog mätas i kilo och det var skönt för alla att sova. Hoppas att er helg blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar