fredag 29 april 2011

Måndag 18/4 - Söndag 24/4

Hej igen!

Det var ett tag sen sist och här kommer en liten uppdatering om vad som har hänt sen sist jag bloggade.

Måndag 18/4:
Denna dag tillbringades till största delen hemma i lägenheten tillsammans med Emilia. F och Daniel var i Mariestad och köpte en begagnad barnvagn till Emilia. Det var en fräsch vagn som min fru köpte efter det att hon letat på Blocket. I stort sett hela tiden som de var borta, så sov Emilia på mitt bröst :-) När de kom hem från Mariestad så fikade vi lite och sen så tog vår lilla familj en promenad i det vackra vårvädret. Naturligtvis hade Emilia den nya vagnen!

Tisdag 19/4:
Hela denna dag tillbringade vår familj ute på Hammarö hos svärmor. Vi åt lunch, myste ute på altanen, gick en promenad, mm mm. Detta var en alldeles fantastisk vårdag! Emilia gillar dock inte riktigt solen som skiner i hennes ansikte, så vi löser det just nu med filt.

Onsdag 20/4:
Denna dag gjorde vi en massa ärenden. Vi var inne i stan, åkte till Bergvik och shoppade lite, åt lunch där, åkte till svärmor så att de av hennes kollegor som ännu inte hade träffat Emilia fick göra det, åkte till Barnens hus och sist men inte minst så träffade vi Felicia inne i stan på Espresso House. Där satt vi ett bra tag och snackade skit. Emilia tyckte att det var spännande med allt folk ;-) Efter en lång dag så åkte vi hem och dog i soffan...

Torsdag 21/4:
Denna skärtorsdag började med att vi åkte till Domkyrkan i Karlstad för att vara med på dagens babyrytmik. Detta är något som Emilia och F brukar göra varje torsdag, fast i normala fall så är det i församlingshemmet och inte i kyrkan. Det var kul att träffa Emilias (blivande?) kompisar. Efter att ha varit där i en drygt 30 minuter så styrde vi bilen mot Årjäng. Vid ett-tiden så åt vi lunch på hotellet i Årjäng tillsammans med en mycket god barndomsvän till mig. Vi hade en lång sittning och vi var väl klara efter drygt en timme eller så.

När vi var mätta och belåtna så gick vi hem till Emilias farmor, för farfar var upptagen med annat... Vi pratade minnen och tittade på gamla kort från förr. Efter några timmar så kom Emilias farbror Niclas, farfar Sten-Åke och farbror Thomas hem. Vi pratade lite och bestämde oss för att köpa mat från den lokala kinakrogen. Maten smakade bra och det var stora portioner. Nån timme senare så åkte vi hem till Karlstad igen.

Långfredag 22/4:
Denna dag så "flyttade" vi ut till Hammarö för att bo där under påsk-helgen. Dagen ägnades åt att njuta av det fina vädret, F tvättade en massa tvätt, Emilia sprang omkring i sin lära-gå-stol och allmän avkoppling. På kvällen så spelade vi kort och sen så såg F och jag på kvällens avsnitt av Big brother.

Påskafton 23/4:
F jobbade ute på Bergvik denna dag, så Emilia och jag passade på att gå en långpromenad. Hon somnade ganska så snabbt :-) Under tiden som hon sov så lyssnade jag på ljudbok under vår promenad. När vi kom hem så hade hon sovit i en timme. Väl hemma så var det dags för mat till Emilia och lunch för oss andra. Emilias morbror Fredrik och kusinerna Emil och Jonathan var på besök. Emilia tröttnade på väsnet och ville sova istället, så jag gick ner med henne till tv-rummet. Väl där så dröjde det inte många minuter innan hon somnade... hon sov i nästan tre timmar. Under tiden som hon sov i min famn så passade jag på att titta på fotboll. Jag klagade inte :-) Kvällen tillbringade vi sen med att återigen spela lite kort och dessutom så åt vi middag.

Påskdagen 24/4:
F jobbade återigen, så Emilia och jag gick ut och tog en promenad igen. Det blev samma sträcka som dagen innan och mönstret upprepade sig, dvs att lilla Emilia somnade och vaknade på samma ställe som igår :-) Nästan så att man kan tro att hon är programmerad. Väl tillbaka i huset så skulle hon ha mat och vi andra åt lunch. F:s kusin Micke från Stockholm var på besök. Svärfar hade gjort ungersk hönssoppa dagen till ära och den smakade bra.

Emilia tröttnade återigen på att vara social, så vi gick ner till tv-rummet. Precis som under gårdagen så sov hon i drygt tre timmar framför tv:n. Jag såg då på en dålig fotbollsmatch och en intressant dokumentär om internet. När Emilia vaknade så var det dags för mat och sen tog vi en tur över till grannen, för det var ett tag sedan som de hade träffat min lilla guldklimp till dotter :-)

Efter det att vi hade varit hos grannen så kom F hem från jobbet. Lite senare under kvällen så åt vi middag och kortspelet fortsatte även denna kväll. Jag tycker att kortspel är riktigt roligt och varierande!

Jag hoppas verkligen att er påskhelg har varit lika bra som vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar