onsdag 20 april 2011

Lördag 16/4 - Söndag 17/4

Hej vänner!

Lördagen började med att Emilia och jag sov till klockan var strax efter tio. F hade redan åkt till jobbet när vi kom upp. Jag matade Emilia och sedan så åt jag frukost. Emilia åkte omkring lite i sin lära-gå-stol under tiden som jag plockade i ordning i köket och förberedde skötväskan. Lilltjejen  och jag skulle ut till svärföräldrarna på eftermiddagen.

Emilia passade på att sova lite i min famn innan jag gick och duschade. Därefter så åt jag lunch och strax efter klockan två så kom svärfar och hämtade oss. Vi åkte ut till öa men på vägen dit så stannade vi och handlade på ICA Lövnäs. Kunderna i butiken tyckte att Emilia var ett litet charmtroll :-)

När vi varit på öa i några minuter så kom svärmor hem från jobbet. Jag hade tagit med Emilias lära-gå-stol så den åkte hon omkring i på altanen. Jag satt vid trappen och höll utkik så att inte vår lilla mästerverk skulle åka ut för trappen. Det hade jag aldrig förlåtit mig själv för! Solen sken och det var en vacker dag. Men lilla hjärtat gillar inte när solen skiner i ögonen, så det blir till att köpa ett par solglasögon åt henne.

Mamma F kom vid halv sju och då sken Emilias ansikte upp. Hon fullkomligen skakade av glädje när hon såg sin mamma. Det är kärlek på hög nivå! Det är som sagt, två fantastiska tjejer som jag har vid min sida i mitt liv :-) När tjejerna hade njutit av varandras sällskap så var det dags för middag. Svärmor hade gjort köttfärssås och spaghetti. Det smakade riktigt bra. Till efterrätt så var det äppelkaka med vaniljsås. Det var en god middag och vi var mätta och belåtna.

Strax före klockan 21 så åkte vi hem igen och jag tror att Emilia var nöjd med lördagen. Jag hade passat på att vara lite datatekniker också åt svärföräldrarna. Hjälpte dem med skrivarna och en dator. Skönt att kunna vara till hjälp ibland. Väl hemma så kollade vi lite på tv innan det var dags för F att lägga sig. Emilia och jag tittade på toppmötet mellan Real Madrid och Barcelona. Det var måste ha varit en bra match för Emilia var vaken nästan hela matchen! Vi gick och la oss vid halv ett ungefär.

På söndag morgon så vaknade Emilia och jag strax efter klockan 9. Hon var jättehungrig för hon åt allt i sin flaska på vad som måste vara rekordtid. Jag har aldrig varit med om att hon ätit sin mat så fort förrut... När hon var mätt och belåten samt blöjbytt så åt jag frukost. Emilia låg på golvet och pratade med den där andra  tjejen i spegeln. De har verkligen fattat tycke för varandra. De låg nog och pratade samt skrattade i 15-20 minuter. Emilia verkade ha riktigt roligt i alla fall och det är ju huvudsaken!

Denna dag rann iväg fort och Emilia hann med att sova i drygt en och en halv timme i min famn. Vid fyra-tiden så duschade jag och bytte om. Vi skulle nämligen till Daniel vid halv sex. Emilia och jag tog en liten promenad på ungefär 20 minuter innan vi knackade på hos Daniel. Han och Andreas var glada att se lilltjejen. Tror nästan att det kvittade om jag var med eller inte ;-) Klockan 18 så ställde sig Daniel och gräddade våfflor åt ett helt kompani. Vid kvart över sex så kom F dit också. Vi frossade sedan i våfflor, sylt och grädde...

Efter att vi åt oss proppmätta så spelade vi kort i nån timme. Vi spelade det gamla kortspelet Hjärter som de flesta nog känner igen från sina datorer. Jag förlorade rejält och efter denna förlust så var det dags att gå hem. F åkte hem med bilen men Emilia och jag gick hem istället så hon skulle få lite mera frisk luft innan det var dags att sova. Jag gick inte raka vägen hem, för det var så skönt ute att jag tog en tur runt Vågmästaren för att njuta av den varma vårkvällen. Emilia somnade så klart men vaknade direkt jag öppnade dörren till lägenheten :-)

Kvällen tillbringade vi med att se på veckofinalen av Big Brother och sedan så var det dags att lägga oss. Klockan hann väl bli med tolv innan vi var i säng. Snacka om att familjen slocknade fort. Vi måste ha varit riktigt trötta denna kväll... jag hoppas att er helg har varit bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar