fredag 8 april 2011

Söndag 3/4 - Tisdag 5/4

Hej igen!

Efter det att vi hade tittat på Harry Potter så var det dags för sängen och det var skönt att få sova. Jag var faktiskt rätt trött. Men Emilia började på att gråta rejält vid åtta-tiden på söndag morgon så jag lyfte över henne till min tältsäng. Där sov hon så gott så hon snarkade men för min del blev det ingen sömn. För jag fick knappt plats i sängen då min lilla dotter tar ovanligt mycket plats för sin lilla storlek... Så jag fick ligga på sidan och vila istället för att sova. Men det var väldigt mysigt :-)

Vid 10-tiden så var det dags för frukost och det var gott som vanligt! Vi hängde sen ett bra tag i soffan innan det var dags för oss att packa ihop alla saker och börja på att förbereda oss för hemfärd till Karlstad. Min bror Per gjorde lunch och sen när vi hade ätit så var det dags att åka.

Det var en riktigt trevlig långhelg tillsammans med min bror och hans familj. Hoppas att även de tyckte det :-) Hemresan tog väl lite drygt fyra timmar och det var en alldeles normal bilresa. Min fru och jag spelade ett frågesportspel på min iPhone. Ja, det var väl så roligt vi hade. Vi var alla ganska slitna...

När vi hade kommit hem så packade vi upp lite av det som vi hade haft med oss men sen så "dog" vi i tv-soffan. Det gjordes inte många knop denna kväll...

På måndagen så tillbringade vi största delen av tiden hemma i lägenheten. Min fru var iväg och klippte sig och sen så kom vår vän Daniel hit. Vi spelade kort och fikade lite. Sen fick Daniel den briljanta idéen att vi skulle äta våfflor på kvällen. Så han gick hem och började förbereda vår middag.

Strax före klockan sex så var vi hos Daniel och nån kvart efter att vi hade kommit dit, så kom även Daniels vän Andreas dit. Vi spelade kort och åt en massa våfflor. Det var en väldigt trevlig måndagkväll! Denna kväll nattade F Emilia och det var mycket skönt att få lägga sig relativt tidigt för en gångs skull.

På tisdag morgon var jag på Trygghetsrådet för de hade en rekryteringsdag tillsammans med Adecco och Qtym. Jag var på två stycken intervjuer och det kändes bra. Upplägget var en variant av det som kallas för "speeddating". Lite nytt men bra är väl sammanfattningen.

Eftermiddagen tillbringades ute på Hammarö hos svärmor. Hon bjöd på lunch och vi umgicks i ett antal timmar innan det var dags för färgning av F:s hår. Under tiden som svärmor hjälpte F med det, så lekte Emilia och jag på golvet.

För att jag skulle vara hemma i tid till hockeyn så åkte vi strax efter halv sju. Jag tittade på matchen och myste med min dotter i soffan. F lagade god mat och pysslade lite grann med sin scrapbooking. Jag nattade Emilia denna kväll så vi stannade uppe och tittade på olika tv-program. F sov gott när vi kom in och la oss :-)

En sak som jag har glömt bort att berätta är att Emilia har fått en ny "lära-gå-stol" och den trivs hon bra i. Hon har verkligen lärt sig tekniken och emellanåt så går det snabbt över golvet. Det märks att hon har långa armar för vi kan inte nåt liggandes i ytterkant på vårt soffbord för då åker det i golvet :-) Det är oerhört roligt att se hur Emilia utvecklas från dag till dag. Nu är det verkligen en livad tjej vi har! Har sagt det förrut men säger det igen, det är en alldeles underbar och fantastisk liten dotter som vi har <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar