lördag 5 oktober 2019

Fredag - lördag vecka 40


Fredag 4/10
Denna morgon var precis som de föregående dagarna... med andra ord riktigt kall. Känns som om vintern kommer när som helst. Även morgonen hemma innan bussresan var faktiskt precis som de andra. Mycket går på rutin nu.

Jag var på jobbet strax före halv åtta. Åt frukost framför datorn och jobbade med mejlkorgen. Inga direkt revolutionerande saker utan mycket som bara skulle göras. Strax efter halv nio pratade jag med av våra skyddsombud om sådant som inträffat på hennes ort. Hon har fått mycket kritik och denna är till stor del väldigt orättvis. Samtalet var bra och jag tror att jag fick henne att förstå att hon gjort rätt.

Därefter hade jag ett telefonmöte, ett skypemöte och sedan ett möte på kontoret. Hastigt och lustigt var det dags för lunch. Jag hade med mig mat hemifrån. Just det! Klockan nio bjöd arbetsgivaren på bullar så jag hann med en fika också.

Stack även iväg och fixade ett ärende åt min fru och i samband med detta så köpte jag med bullar hem till familjen. Det är ju ändå kanelbullens dag i dag :-)

Var kvar i ytterligare drygt en timme innan det var dags att gå till bussen. Klockan 15 var det dags för utvecklingssamtal på skolan för Emilia. Utvecklingssamtalet gick bra och Emilia läste upp en berättelse som hon hade skrivit helt själv. Vet att jag är partisk, men den var bra!

Emilia och jag gick hem sen. Väl hemma så slappade vi lite innan det var dags för mig att köra igång en tvättmaskin. Tiden rann snabbt iväg och plötsligt var Frida hemma från jobbet. Familjen tillbringade lite tid framför tv:n och vi passade på att äta varsin bulle till efterrätt.

Kvällen rann iväg väldigt fort och plötsligt var det dags att gå och lägga sig. Tror att det är väderomställningen som gör oss så trötta.

Lördag 5/10
Natten gick sjukt fort och jag sov helt okej men kände mig ändå trött när jag vaknade. Emilia tog med sig sitt täcke och kudde ner och la sig i soffan och myste. Jag låg kvar i sängen ett litet tag och sedan gick jag ner för att ta hand om disken.

Frida kom ner strax därefter och hon gjorde toast till familjen. Det kändes lite lyxigt och det passade bra ihop med mitt varma té. Jag gjorde även varm choklad till Emilia och en latté till Frida.

Strax efter elva så skulle vi åka till mormor för jag skulle fixa det sista med poolen. Det var en fin lördag och jag körde dit. Bilresan gick bra och det känns så skönt att faktiskt kunna ta bilen om det behövs.

Väl hos mormor så fixade jag poolen som sagt. Frida hjälpte sin mamma med att lägga ut lite saker till försäljning och Emilia kopplade av. När vi alla var klara med det vi skulle göra så var det dags för lunch. Mormor hade gjort en pastasås med lövbiff. Det smakade bra.

Efter lunchen så fikade vi lite och körde ett sorts minnesspel. Roligt att vi gjorde någonting alla fyra. Därefter var det dags att åka hem och denna gång körde Frida sin fars bil och jag körde vår bil. Emilia valde att åka med mig denna gång.

Hemma hos oss så slappade vi faktiskt väldigt mycket i soffan. Frida småpysslade lite och gjorde sig i ordning för en middag som hon skulle på senare ikväll. Turligt nog var det en Liverpool-match på tv:n och jag hann se första halvlek innan vi skulle ta båda bilarna till stan. Frida och Emilia åkte i morfars bil och jag körde vår. Vi stannade till på ICA för att handla.

Frida och Emilia åkte i förväg till järnvägsstationen och de hann åka långt före mig, för jag kollade nämligen lite vad det stod i fotbollen innan det var dags att åka efter. Kändes bra men konstigt att köra in till Karlstad helt själv. Allt gick bra och vi träffade på stationen. Vi åkte dit för att möta/hämta morfar som varit i Ungern i en vecka. Frida åkte iväg till sin middag och vi åkte hem med morfar. Han släppte av oss här hemma och sedan myste vi i soffan. Emilia och jag åt en massa lösgodis.

Nu sover hon i säng och jag bloggar. Funderar på om jag ska gå och lägga mig eller om jag ska vara uppe ett tag till... svåra beslut man har att fatta! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar