fredag 4 oktober 2019

Onsdag - torsdag vecka 40

Onsdag 2/10
Denna morgon var det jättekallt när jag gick till bussen. Hade stor lust att gå hem och krypa ner under en filt men som vuxen måste jag ta mitt ansvar och kliva ombord på bussen. Väl framme på jobbet så var det dags att beta av mejlen som jag inte hann med igår.

Denna dag hade jag ett telefonpass så större delen av dagen tillbringades i telefon och pratade med kollegorna i första linjen. Det är alltid intressant eftersom jag inte har en aning om vilken typ av frågor som kommer. Dagens samtal var väldigt varierande men i en timme så pratade jag med en man som inte var nöjd med vår bedömning i ett ärende. Tyvärr, för hans del, så kommer vi inte att ändra vår bedömning eftersom han inte kunde tillföra någon ny information. Han var mycket upprörd men jag tror att den egentliga anledningen till känslostormen var att en anhörig hade gått bort.

Den sista delen av arbetsdagen så hade vi kompetensmöte vilket innebär att vi i arbetsgruppen diskuterar genom svårare frågor. Som alltid mycket intressant och lärorikt. Efter mötet så var det dags att skynda sig till bussen så att jag skulle kunna hämta Emilia i tid.

Jag var framme i tid så klockan 17 hämtade jag vår kära dotter. Det är skönt att hon har det bra på fritids men denna dag beklagade hon sig över att jag inte hämtade henne med bil. Tror att hon var lite sliten. Det är lite roligt att jag faktiskt skulle kunna hämta Emilia med bil om det behövdes.

Hemma så fick Emilia slappa lite innan det var dags för kvällsmat. Hon åt rester i form av pasta med skinksås. Jag höll på med lite annat under tiden och det var snart dags för Emilia att sova. Vi gick upp till hennes rum och jag läste för henne. Hon hann dock inte somna innan Frida kom hem. Frida hade varit till en kompis efter jobbet. Vår gemensamma kompis mår inte helt bra och Frida ville titta till henne lite.

Jag spenderade sedan flera timmar framför jobbdatorn då jag skulle förbereda det sista inför torsdagens förhandling på jobbet. Frida hann gå och lägga sig innan jag var klar. Det intressanta är att Liverpool faktiskt spelade Champions League-fotboll under kvällen men jag var för trött så jag gick och la mig.

Torsdag 3/10
Jag tillbringade morgonen framför datorn för att kolla över anteckningarna från kvällen och se om jag hade prioriteringsordning. Efter frukosten framför datorn insåg jag att det inte fanns någon anledning att ändra mig. Det var sedan dags att väcka Emilia och Frida. Varje gång så funderar jag på om det inte hade varit skönare att krypa ner och fortsätta sova. Jag ska ju dock vara glad att jag har ett jobb som jag gillar.

Strax efter att jag hade kommit till jobbet så dök min ordförande upp. Vi barrikaderade oss i ett av mötesrummen och började lägga upp taktiken inför dagens förhandling. Vi kollade så att våra uppfattningar stämde överens och det gjorde de.

Vi lämnade inte mötesrummet förrän förhandlingarna var avklarade till lunch och sammanfattningsvis så måste jag att det inte gick så bra som jag hade velat men vi får ändå vara nöjda. Vi fick beröm av arbetsgivaren för att vi hade genomför förhandlingarna konstruktivt och fått cheferna att tänka på saker ur nya perspektiv.

Vi gick sedan och åt lunch på Fontana di Trevi. Även under lunchen så fortsatte vi att diskutera hur förhandlingen gått och om vi hade kunnat göra någonting annorlunda. Slutsatsen är dock att vi gjorde så gott vi kunde.

Eftermiddagen tillbringade jag i ett konferensmöte via Skype där vi diskuterade hur vi skulle lägga upp en kommande undersökning och analys av kulturen på Skatteverket. Vi har fortfarande inte kommit fram till exakt vilka verksamheter som ska undersökas.

Jag skyndade mig sedan till bussen så att jag skulle kunna hämta Emilia klockan 16. Det är så skönt att inte behöva hämta henne sent varje dag. Emilia berättade att hon krockat med en klasskamrat på gympan så att denne hade fått Emilias knä i huvudet. Promenaden hem var mysig och det är alltid lika kul att småprata med min kära dotter. Vi diskuterar allt möjligt och ibland småretas vi med varandra 😍

När vi hade kommit hem så fick Emilia koppla av i soffan innan det var dags för henne att duscha och tvätta håret ordentligt. Emilia var dock hungrig så hon fick äta innan duschen. När hon hade duschat så kollade vi på Youtube och jag borstade hennes hår och gjorde sedan en fläta. I sängen så läste vi en av hennes favoritböcker. Vi ringde även upp Frida via FaceTime och sa god natt.

Frida kom hem strax före halv nio och sedan slängde hon ihop en god soppa väldigt fort. Jag hjälpte till att skala alla rotfrukter och jag måste erkänna att soppa är väldigt underskattat. Speciellt nu när hösten är här och vintern sakta men säkert kryper närmare.

Vi var båda två ganska trötta så vi var inte uppe jättelänge. Emilia vaknade till och fick ligga och sova hos oss. Det är mysigt men varmt och lite trångt 👪

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar