söndag 13 oktober 2019

Helgen vecka 41

Fredag 11/10
Denna morgon vaknade jag relativt utvilad på hotellet. Sängen var bra men kudden var för tjock. I-landsproblem jag vet men ändå... Klockan sju på morgonen hade vi bokat bord för alla 22 Skatteverkare. Detta då det var mycket folk på hotellet.

Frukosten på hotellet var helt okej men det saknades blodgrapejuice. Det tycker jag är en detalj som sätter guldkant på frukosten.

Halv nio var det dags för arbete och det höll vi på med fram till klockan 14. Tänkte inte nämna arbetet mer än nödvändigt idag. Det var intensiva diskussioner och som alltid kul att träffa mina momskollegor.

Klockan tre var det dags att åka hem med tåget till Karlstad och tågresan spenderade jag med att prata med min kollega Linda som hade platsen bredvid mig. Eftersom hon är åksjuk så satt hon åt fel hela vägen och det var imponerande.

Väl hemma så dök svärfar och svärmor upp. Ikväll bjöd de på pizza och kebab. Det var trevligt med besök och att få prata lite. Emilia somnade strax efter klockan nio och Frida och jag la oss lite senare.

Lördag 12/10
Denna dag skulle vi ha åkt till Arvika för att vara med på min kusin Lisas dotter Linneas födelsedagskalas. Emilia mådde inte bra när hon vaknade så vi valde att stanna hemma istället. Frida åkte till jobbet strax före klockan nio.

Emilia och jag tillbringade i stort sett hela dagen i soffan framför tv:n förutom när jag hängde en tvätt och när Emilia lekte med lego. Emilia låg faktiskt mesta delen av dagen under en filt och vilade. Vi hade en mysig dag och åt en massa godis på kvällen :-) Skönt nog så mådde Emilia bra på kvällen. Tror helt enkelt att min dotter var utsliten.

Jag bäddade ner Emilia vid nio-tiden och därefter tittade jag på Sveriges EM-kvalmatch. Passade på att njuta av en öl under tiden. Jag la mig vid 23-tiden och Frida kom hem från en fest med jobbet vid halv tolv-tiden.

Söndag 13/10
Denna morgon vaknade hela familjen vid åtta-tiden. Vi gick alla ner sen och Frida duschade och gjorde sig klar för jobbet. Emilia kopplade av i soffan och vilade lite mer. Hon mådde bra idag och ville gå på sin klasskamrat Livs kalas.

Klockan tolv började kalaset och jag lämnade av henne typ tio minuter innan det började. Jag gick hem och började plocka i ordning. Klockan två var det dags att hämta lilltjejen och jag fick även med mig Liv hem faktiskt.

Emilia och Liv lekte på ovanvåningen under tiden som jag dammsög nedervåningen och även tvättade mattorna. Klockan fem gick Liv hem för att göra läxorna och då var det dags för Emilia att duscha och tvätta håret. Under tiden så passade jag på att dammsuga på ovanvåningen och helt plötsligt ropar Emilia att morfar är här. Jag hade inte hört honom komma in och det berodde ju på dammsugningen. Efter att jag var klar med dammsugningen så hängde jag dagens andra tvättmaskin.

Emilia och morfar umgicks i soffan och morfar klippte även Emilias tånaglar. Jag gick in och duschade och det var skönt. När jag kom ut ur duschen så hade jag fått ett sms från Livs pappa som undrade om det stämde att Liv skulle äta middag med oss och det gjorde det :-) Strax därefter åkte morfar hem.

Vid 18-tiden började jag förbereda middagen och idag var det dags för söndagstacos. Vi hade en trevlig middag och efteråt så följde Emilia och jag med Liv hem. Vi ville inte att hon skulle gå själv i mörkret.

Emilia fick sova i vår säng. Under tiden så kollade Frida och jag på tv och jag har även bloggat som ni märker... Nu är det dags för mig att sova också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar