tisdag 1 oktober 2019

Månadsskiftet september/oktober

Måndag den 30/9
Denna dag vaknade jag strax efter klockan sex och eftersom jag bodde själv så passade jag på att snooza ett par gånger. Vid halv sju så var det dags för toalettbestyren och en lång dusch.

Frukosten på hotellet är helt okej men når inte den nivå som Radisson Blu Waterfront håller. Under tiden lyssnade jag på en podd och sedan så pratade jag med Frida och Emilia via FaceTime. Efter frukosten så var det dags att checka ut från hotellet och sedan åka ut till Skatteverkets huvudkontor i Solna.

Dagens första möte var med ordföranden i det fackförbund där jag är vice ordförande och även huvudskyddsombud. Vi diskuterade inför de förhandlingar som vi ska ha under veckan för de som är oeniga med arbetsgivaren. Vid halv tio så var det dags för ett möte med avdelningens HR-strateg och den biträdande avdelningschefen om ett par ärenden som dykt upp.

Efter detta möte så tillbringade jag tiden fram till klockan halv fyra med att diskutera frågor om jämställdhet med olika personer på Skatteverket. Vi hann även med lunch på Restaurang S. En dagens kostar 120 kronor... helt sjukt vilka priser det är i Stockholm men maten är faktiskt bra för att vara lunch.

Halv fyra var det dags för ytterligare ett möte med min ordförande och ett av våra skyddsombud. Detta möte handlade om ett par incidenter som inträffat på skyddsombudets ort. Vi pratade igenom hur vi skulle ta hela situationen vidare.

Efter detta möte var det dags att skynda sig till tunnelbanan för att hinna med tåget till Karlstad. Tågresan gick fort. Jag lyssnade på musik och jobbade genom alla mejl som kommit in under dagen. Blev hämtade med taxi vid stationen och sedan åkte jag hem till Emilia och mormor.

Kramade om min älskade dotter och berömde henne då hon hade städad i hallen. Därefter var det dags att natta henne och sedan kom min fru hem. Min fru och jag åt middag framför tv:n och pratade om allt möjligt. Riktigt skönt att bara sitta och prata och vara nära varandra.

Somnade fort igår kväll...

Tisdag den 1/10
Var trött när jag vaknade men efter en varm dusch så gjorde jag i ordning min frukost som jag skulle äta på jobbet framför datorn. När detta var klart så väckte jag Emilia och Frida. Båda min flickor verkade riktigt trötta.

Emilia kom ner efter ett tag och då gjorde jag frukost till henne. Sa hej då till mina älsklingar och sedan blev det en promenad till bussen. Bussresan gick fort.

Även denna arbetsdag var full med möten men det var mest tråkiga möten och annat, så jag besparar er detaljerna. Klockan 15 slutade jag och då var det dags att skynda sig hem för jag skulle med Emilia och Frida till Emilias ridning.

Denna ridlektion gick riktigt bra och det är så kul att se hur duktig hon är. Emilia har gjort enorma framsteg sedan hon bytte till storhäst. Väldigt roligt och samtidigt är jag stolt över henne.

Jag körde hem från ridskolan. Väl hemma så duschade Emilia och bytte om. Frida lagade mat och efter middagen så blev det en åktur till ett ställe här på Hammarö där Frida köpt en grej. Även denna gång körde jag.

Därefter var det dags att natta Emilia. Riktigt skönt att få ligga bredvid henne och läsa för henne. Kommer aldrig att tröttna på det. Hade nog kunnat somna bredvid om jag slappnat av...

Frida och jag har myst framför tv:n och kopplat av med varsin kopp té. Min kära hustru har precis gått och lagt sig och det är snart dags för mig att göra samma sak.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar