lördag 19 oktober 2019

Måndag och tisdag vecka 42

Måndag 14/10
Denna morgon var precis som vanligt och jag satt på bussen strax efter klockan sju. Det regnade denna dag så jag hade varit förutseende och tagit med mig paraply. Framme på jobbet så började jag arbetsdagen med att kolla mejlen.

Resten av arbetsdagen gick i en väldigt rask takt då jag hade telefonpass idag. Det var många samtal som handlade om allt möjligt. Samtalen kom från i stort sett alla orter och det är kul att prata med mina kollegor. Många kollegor får man en relation och de samtalen brukar alltid ta lite längre tid än vad ämnet egentligen kräver.

Klockan fyra slutade jag och sedan var det dags att åka buss för att kunna hämta Emilia. Emilia tyckte att det var skönt att få gå hem. Promenaden hem tillbringade vi med att prata om allt möjligt.

Hemma så tillbringade jag eftermiddagen med att plocka i ordning under tiden som lilltjejen kopplade av. Tiden sprang iväg och snart var det dags att lägga Emilia. Vi läste en bok och sedan kramade jag om henne och släckte lampan vid hennes säng.

Frida kom hem strax efter att jag nattat Emilia och vi hjälptes åt att göra soppa. Under tiden som vi höll på med det så kom Emilia ner och sa att hon inte kunde sova. Både Frida och jag förstod att det handlade om att hon är orolig och ledsen för att vi ska åka iväg till Stockholm. För att Emilia skulle somna fort så fick hon sova i vår säng och väl på plats där så somnade hon fort.

Frida och jag åt middag ihop och sedan tog jag hand om disken under tiden som Frida plockade i ordning lite grann. Plötsligt hade kvällen blivit sen och det var dags att gå och lägga sig.

Tisdag 15/10
Denna morgon vaknade jag jättetrött då jag hade sovit väldigt dåligt men det var bara att gå upp och ta sitt ansvar som vuxen. Förberedde min frukost innan jag väckte Emilia och Frida. Frida hade också sovit dåligt för när jag väckte min familj så hade Fridas alarm ringt i fyra till fem minuter.

Jag åkte iväg till jobbet och även denna dag tillbringade jag med att svara på telefonsamtal. Det var återigen väldigt blandade frågor. Utöver telefonsamtalen så hann jag med att skriva en frågeställning till vår rättsavdelning och som vi behöver råd om plus att jag förberedde det som skulle med till de kommande dagarnas möten i Stockholm.

Klockan 14 slutade jag och då var det en bussresa till Jonsbol som gällde och där hämtade jag vår bil som Frida hade parkerat där. Emilia var nöjd när jag hämtade henne med bil eftersom det spöregnade. Vi åkte hem och vilade ett tag och sedan var det dags för de vanliga tisdagsrutinerna, dvs att förbereda Emilia för ridningen i stallet.

Klockan 1535 var vi på plats och min dotter var nöjd över att vara först av ridtjejerna i stallet. Hon gick runt och pratade med alla hästar och sakta men säkert så dök de andra tjejerna upp. Vi hjälptes åt att göra i ordning hästen för eftermiddagen och idag skulle Emilia ha Karlsson. Dagens ridlektion gick väldigt bra återigen och det är så kul att se.

Vi var hemma strax före halv sex och då fick Emilia middag och sedan var det duschdags. Emilia och jag kollade lite på tv innan det var dags att bädda ner henne i vår säng. Jag packade också ner mina kläderna för dagarna i Stockholm. Jag läste en bok för Emilia och vi ringde även Frida för att säga god natt.

När Frida kom hem så gjorde vi hemlagad pizza och vi åt middag ihop. Eller ja, vi åt middag i samma rum men vi tittade på olika tv-program. Efter middagen så packade vi ihop det sista i resväskan och sedan gick jag och la mig i Emilias sovrum, då jag skulle bli hämtad med taxi strax efter klockan 05. Jag somnade väldigt fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar