lördag 26 oktober 2019

Onsdag till fredag vecka 43

Onsdag 23/10
Denna morgon var precis som alla andra. Väldigt mycket vardagslunk just nu. Inte mycket avvikande att rapportera.

På jobbet så hade jag telefonpass idag och det var många samtal om allt mellan himmel och jord. Trots att arbetsdagen höll på till halv fem så är det inte så mycket spännande att rapportera. En rätt trist och grå arbetsdag faktiskt.

Strax efter klockan fem var jag på fritids för att hämta Emilia och vi började gå hemåt. Vi hann inte så långt innan vår vän Cissi med sonen Olle kom och undrade om vi ville åka med dem hem idag med. Emilia ville det då hon hade ont i knäet. Min dotter tyckte att det var skönt att åka bil.

Hemma kopplade Emilia av och sedan fick hon mat. Under tiden så såg jag till att tvätta och plocka i ordning. Det är ett jobb som aldrig tar slut...

Höll på att glömma bort. Emilia fick med sig sin bil hem som hon gjort på fritids och den var söt. Imponerande hur de skapar nu för tiden. När jag var liten så gick jag aldrig på fritids eftersom min mamma var hemmamamma då. Rent generellt var det dock inte många som gick på fritids den tiden. Väldigt många av mina klasskamrater hade också en mamma som var hemma.

Kvällen gick fort och det var snart dags att natta Emilia. Jag läste en bok för henne och lämnade henne i sängen. Frida var hemma strax före halv nio. Hon hade handlat lite och vi åt rester till middag.

Vi kollade lite på tv på var sitt håll. Strax före klockan tio la vi oss båda två. Jag somnade riktigt fort denna kväll.

Torsdag 24/10
Denna morgon var lite annorlunda mot en vanlig jobbmorgon. Detta då jag skulle jobba hemifrån idag. Det innebär att Emilia och jag gick upp samtidigt idag och det var lite mysigt. Jag såg till att göra i ordning Emilia och Frida kom upp för att göra rent såret på Emilias högra knä. Det märks att Emilia och Frida har ett synkat schema varje morgon. Emilia gillade inte riktigt att jag la mig i vad hon skulle göra.

Jag körde Emilia till skolan idag och det var mycket trafik och det gjorde att jag fick utmana mig själv lite grann. Det var nyttigt men också intressant att se hur andra bilister beter sig i trafiken.

Väl hemma så åt jag frukost framför datorn och jobbade samtidigt. Vid halv elva hade jag ett Skype-möte med min chef där vi diskuterade ett par saker. Därefter fortsatte jag med att beta av mejlen och även att packa min väska som jag skulle ha med mig till Stockholm.

Frida var också hemma på förmiddag och hon åkte till jobbet vid halv tolv. När hon hade åkt så gick jag och duschade. Sedan åt jag lite lunch och vid halv ett var det dags för mig att ta bussen till stan.

Kvart över ett rullade tåget iväg enligt tidtabell. Jag gick till självserveringen i vagnen och hämtade mig lite frukt och en kopp te. Några minuter efter detta så kom det en äldre kvinna och satte sig bredvid mig. Hon löste sudoku och stickade strumpor hela vägen till Stockholm. Vid tre-tiden så hade jag ett telefonmöte och till slut var vi framme i Stockholm drygt 40 minuter försenade. Förseningen berodde på att det var några personer som hade sprungit på spåret. Jag undrar vad detta är för idioter...

Kvart i fem var jag incheckad på hotellet. Jag kände mig rätt sliten och var faktiskt mest sugen på att stanna på rummet. Satte mig vid datorn och surfade lite. Hörde av mig till Kalle och sa att jag inte orkade träffa honom idag. Tråkigt så klart men man måste lyssna på kroppen ibland. Jag gick ner till baren och köpte en öl.

Jag la mig i badkaret som var fyllt med med en massa skum. Det var skönt att koppla av men när jag var nära att slumra till så beslöt jag mig för att gå upp. I samband med detta så gick jag till Max och köpte mig middag. Inte det bästa jag vet men helt okej och mycket nära hotellet. Bara 25 meter från hotellentréen, vilket gör det hela väldigt bekvämt.

Väl tillbaka på hotellet så hörde mina bröder av sig och undrade om vi skulle spela lite. Vi spelade i en timme mellan typ kvart i åtta och kvart i nio. Under tiden så hann jag också prata lite med Emilia och Frida via FaceTime.

När klockan var nio så la jag mig i sängen och läste. Halvslumrade av och till och vid typ halv elva så beslöt jag mig för att sova på riktigt. Det var ett skönt beslut!

Fredag 25/10
Strax efter klockan sex så var det dags att vakna. Hade sovit riktigt skönt och så här i efterhand ångrar jag att jag inte la på mig på riktigt tidigare... men man lär sig aldrig :-)

Typ tio i sju så var jag på plats för att äta frukost och det var mycket folk på plats redan när jag kom ner. Jag fick dock ett eget bord så jag hade faktiskt plats för en tidning på bordet också. Frukosten var helt okej och under tiden som jag åt så ringde även Emilia och Frida. Emilia kändes lite "kantig" denna morgon. Tror att hon var trött.

Vid åttatiden var det dags att checka ut från hotellet och möta upp min ordförande vid utgången. Vi pratade på väg till Folkets hus där vi skulle delta i "Gilla jobbet". Detta är en konferens som handlar om arbetsmiljö med många olika seminarier och föreläsare. Konferensen kan sammanfattas med att den var både intressant och lärorik. Jag kommer att ta med mig mycket från detta till diskussioner med arbetsgivaren.

Klockan kvart över fyra smet jag förbi hotellet och lånade toaletten. Det var skönt att slippa gå på toaletten på centralen. Eftersom jag hade gott om tid så passade jag på att ta en läsk i hotellbaren.

Vid femtiden var det dags att gå till stationen och rätt perrong. Tåget kom in i tid och det rullade faktiskt iväg en minut före tidtabell. Personalen ropade ut i högtalarna att tåget var helt fullt och att de inte skulle kolla någon biljett.

Tågresan gick faktiskt bra utan några större problem. En försening på bara sex minuter får ändå ses som okej faktiskt. Tågtaxin stod och väntade men det dröjde innan alla passagerare hade kommit. Denna kväll körde chauffören som en biltjuv och det var skönt att vara hemma först.

När jag väl kom hem så var bara Frida hemma. Emilia var på skolan och de hade en "spökaktivitet". Frida och jag förberedde middagen så länge och strax före halv nio så kom vår lilla tjej hem. Hon var nöjd med kvällen och vi tyckte att det var skönt att ha henne hemma. Typ kvart över nio låg mina tjejer i sängen och vid halv elva så la jag mig också. Somnade snabbt efter en lång men intensiv och rolig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar