torsdag 24 oktober 2019

Måndag till tisdag vecka 43

Måndag 21/10
Denna måndagsmorgon var precis som i stort sett alla andra jobbdagar. Jag går upp och gör mig i ordning för jobbet och ser till att mina flickor kommer upp. Denna dag var som sagt inget undantag från denna rutin. Det kan låta tråkigt men är samtidigt rätt skönt att veta vad som ska göras.

Jag var som vanligt på jobbet strax före halv åtta och denna dag ägnades åt en hel del möten. Dessa handlade om allt mellan himmel och jord men tänkte bespara er detaljerna. Det var en helt vanlig mötesdag. Jag slutade redan klockan två och hämtade Emilia halv tre. Vår vän Cissi var där och hämtade sin son Olle samtidigt. Det regnade denna dag och Cissi var snäll och frågade om vi vill åka med dem i bilen. Emilia tackade ja och sen skulle barnen springa till bilen...

Emilia råkade halka och skrapade upp ena knäet riktigt rejält. Cissi hjälpte till att skölja ur såret på skolan och sedan åkte vi hem. Emilias byxor blev så trasiga att vi tänkte slänga dem. Väl hemma kommer Emilia på att hon kan ha dem på Halloween :-)

Jag gjorde rent såret en gång till och tejpade det så gott jag kunde. Emilia låg sedan och kopplade av i soffan i stort sett hela eftermiddagen. Frida slutade klockan 18 och då lagade vi tacos till middag. Vårt skadade barn fick välja middag denna dag. Vi åt tillsammans och sedan blev det dags för Emilia att lägga sig.

Frida och jag kollade lite på tv ihop under tiden som Emilia somnade. Kvällen blev inte jättesen för någon av oss. Det märks att vintern är på väg!

Tisdag 22/10
Denna dag var inte en vanlig tisdag utan det var min frus födelsedag. Jag inledde förvisso arbetsdagen som vilken dag som helst men Emilia och jag gav Frida en present när hon låg kvar i sängen. Sedan följde Emilia med mig ner till nedervåningen under tiden som Frida låg kvar i sängen.

Väl på jobbet så hade jag ett möte med min nya sektionschef redan klockan kvart i åtta på morgonen då hon ville ha lite tips och idéer inför en presentation som hon skulle hålla senare i veckan. Egentligen skulle jag ha gjort det men jag är i Stockholm när det ska göras.

Efter detta möte hade vi som är intranätsredaktörer ett möte och där kollade vi av hur status var i de olika grupperna och sen hade vi gemensamma saker som skulle tas om hand inom gruppen också. Vi konstaterade att det var en hel del kvar att göra innan vi är färdiga.

När detta möte var klart hann jag ta en kopp té innan det var dags för ett telefonmöte. Detta möte var med ett av de huvudskyddsombud som är under mig i organisationen. Hen behövde ha lite råd om hur hen skulle agera och jag konstaterade att jag var tvungen att hjälpa till också. Detta då vi behöver jobba på två fronter med ärendet.

Sedan hann jag kolla mejlen och samtidigt fördela lite arbete med intranätet till ett par av mina kollegor. Ibland måste man be om hjälp och det kändes bra att delegera lite grann faktiskt.

Klockan tolv var det dags för lunch och idag var ledningsgruppen på plats och vi hade en gemensam lunch, dvs vi som är kompetensstöd och ledningsgruppen. Vi var på en restaurang i centrala Karlstad och det var trevligt att träffas på detta sätt. När lunchen var slut så sprang jag iväg till Binderiet och köpte en blombukett till min fru. Denna blombutik gillar jag och ägarinnan fick fria händer att komponera en höstbukett dagen till ära.

Efter detta blominköp var det dags att köpa födelsedagspresenten och jag hade bestämt mig för att Frida skulle få ett presentkort på Suzie Picant. Min fru behöver lite tid för sig själv ibland och samtidigt att få unna sig lite vardagslyx så valet var lätt denna gång.

Nu började jag bli stressad för jag skulle också tillbaka till jobbet och hinna med ett gäng saker till innan dagen var slut. Hann med i stort sett allting som skulle göras och sedan var det bara att gå till bussen. Precis som förra tisdagen så gick jag av på Jonsbol och hämtade bilen för att hämta Emilia.

Då jag hade saker att göra hemma så var jag lite stressad när jag hämtade lilltjejen. Förhoppningsvis var jag inte alltför otrevlig. Väl i bilen så pratade vi lite innan vi var hemma. När vi kom innanför dörren så fick Emilia fika och jag började skala potatis inför middagen. Det tog tid då jag inte är jättesnabb. Emilia blev klar i tid men jag hann inte fylla på energi innan vi åkte till ridningen så det fick bli två kakor i bilen. Inte optimalt men ibland blir det så...

Bilkörningen till stallet kändes också den stressig då jag hade hög puls. Det var skönt att kliva ur bilen och gå in i stallet. Emilia fick välja häst först och idag blev jag imponerad. Detta då Emilia valde en häst som inte haft förut. Hon gjorde valet för att få testa och lära sig en ny häst. Måste säga att detta gjorde mig stolt och som sagt imponerad.

Ridningen gick bra idag. Jag fick vår vännina Pilla att filma Emilia då hon inte uppskattar när vi gör det. Bilderna och filmerna blev bra. Emilia var dock uppmärksam och insåg att hon ändå blev filmad.

Efter ridningen så skyndade vi oss hem och där släppte jag av Emilia för att hon skulle få duscha. Mormor var hemma och förberedde middagen så hon öppnade åt Emilia. Själv åkte jag till Bergvik för att hämta Frida. Även under denna bilresa var pulsen hög. Vägen hem fick Frida köra och det var skönt att få sitta bredvid och andas.

När vi kom så var middagen klar och vi satte oss alla fyra och middag. Det blev köttbullar med potatis och gräddsås. Vi pratade lite och sedan åkte mormor hem. Därefter blev det dags för Emilia att sova. Frida och jag var uppe ett tag till men sedan blev det dags för oss att sova också.

Hoppas att inledningen på veckan var bra för er med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar