torsdag 31 oktober 2019

Helgen vecka 43

Lördag 26/10
Denna morgon var en lugn och skön morgon hemma. Frida och jag låg faktiskt kvar i sängen ett tag men Emilia gick ner själv och la sig i soffan. Frida kom ner först av oss båda och då visade det sig att Emilia gjort sin frukost själv då hon tyckte att vi tagit för lång tid på oss :-)

Frida åt frukost och sedan försvann hon iväg till jobbet. Jag kopplade av framför datorn lite och Emilias och min tanke var att dagen skulle vara lugn och skön hela dagen. Jag tvättade lite för det behövde också göras och fixade lite annat.

Emilia och jag åt reser vid 12-tiden och klockan 13 dök Emilias kompis Liv upp. De lekte sedan hela dagen på ovanvåningen och jag hängde en tvätt. Jag måste erkänna att jag var sliten så jag låg i soffan och kollade på fotboll.

Strax efter klockan 17 gick Emilia, Liv och jag till bussen. Vi tog en busstur in till stan för Hemmakväll hade billigt lördagsgodis. Där köpte vi en massa godis och jag betalade även Livs godis. Vi bestämde även oss för att äta middag på McDonald's. Frida anslöt till oss där och hon skrämde Emilia lite eftersom hon hade linser i sina ögon som såg ut som kattögon :-)

När vi hade ätit var det dags att åka hem och det hade hunnit bli riktigt kallt och mörkt ute. Väl hemma var klockan så mycket att Emilia och jag följde med Liv hem för att se till att hon kom hem ordentligt. Därefter var klockan så mycket att det var dags för Emilia att lägga sig.

Frida och jag stannade envist kvar uppe eftersom det skulle bli tidsomställning till vintertid. Vi var faktiskt precis som småbarn. Båda gäspade av och till. Strax före 2330 (sommartid) så kastade vi handduken och gick och la oss. Som alltid tänkte jag när jag la mig "varför la jag mig inte tidigare?".

Söndag 27/10
Denna morgon vaknade Emilia klockan halv åtta (vintertid) och jag förstod att hon skulle bli mer trött allt eftersom dagen skulle gå. Men morgonen var bra och hon kopplade av under en filt i soffan. Frida låg kvar i sängen och jag åkte till ICA för att köpa frallor. Strax efter klockan åtta var jag hemma och sedan åt Frida och jag frukost tillsammans. Vi passade även på att spela lite kort under tiden som vi åt frukost. Det blev ett par partier av det gamla kortspelet "Norp". Detta lärde jag mig när jag var liten av min morbror Bosse.

Det var mysigt att äta frukost tillsammans med min fru och det är tråkigt att vi inte gör det oftare. Frida var sedan tvungen att åka till jobbet. Emilia gjorde sin frukost själv även denna morgon. Ibland kan hon om hon vill vår kära dotter.

Denna dag hann jag inte ens fundera på om Liv och Emilia skulle leka. Strax efter klockan 10 dök Liv upp och de lekte här. Men denna dag försvann de hem till Liv ganska snabbt och idag åt Emilia lunch hemma hos Liv. Jag åt lite rester och tvättade ytterligare en maskin. Ska faktiskt erkänna att jag också smååt en massa godis.

Vid halv två kom Emilia hem då Liv skulle iväg och göra annat. Emilia tyckte nog att det var skönt då hon var lite sliten när hon kom hem.

Vid tretiden dök morfar upp för att fika men vi hade kommit överens om att åka med honom till ICA för att både lämna in ett paket åt Frida och hämta ut ett paket också. Jag fixade med paketen och morfar och Emilia löste fikat.

Hemma hos oss igen så pratade vi om allt möjligt medan vi fikade. Det var trevligt och sedan åkte morfar Oscar hem igen. När han hade åkt hem så förberedde jag middagen så att den skulle vara förberedd innan söndagens stora fotbollsmatch mellan Liverpool och Tottenham. Strax efter det att matchen började var ugnen varm och det var dags att ställa in lasagnetten.

Jag hade tajmat det hela så bra att maten var klar till pausen :-) Hela familjen åt mat ihop tillsammans. Det är inte ofta men lika mysigt varje gång. Jag satte mig sedan och såg klart fotbollsmatchen. Frida fixade i ordning Emilia och sedan var det dags för mig att natta Emilia. Hon slocknade väldigt snabbt i sin säng.

Frida och jag kopplade av nere i soffan men vi var faktiskt rätt trötta båda två. Vi gick upp och la oss strax före klockan tio. Denna kväll så somnade vi hand i hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar