lördag 2 november 2019

Måndag till onsdag vecka 44

Måndag 28/10
Denna måndag skiljde sig lite från de andra arbetsdagarna. Jag skulle jobba hemma idag då jag hade många möten och det innebär att Emilia kunde vara hemma denna dag på höstlovet.

Emilia tillbringade förmiddagen med att spela sitt favoritspel Star Stable och jag betade av två stycken möten innan lunch. Morfar var förbi under tiden som jag satt i ett av mötena så jag kunde bara vinka till honom. Emilia och han myste lite i soffan.

Därefter var det dags för lunch och det blev rester från igår. Jag hann även ta hand om lite mejl innan det var dags för nästa möte. Faktum var att jag satt i möten ända fram till strax före klockan fem denna dag. Helt otroligt hur mycket möten det blev.

Emilia skötte sig bra och störde mig inte alls. Vi passade på att fika mellan mötena och koppla av. När mötena var slut för dagen så startade jag en av Lotta-filmerna för Emilia. Vid 18-tiden kom Frida hem  och denna dag skulle vi äta hemlagad pizza till middag. Det speciella med detta var att Frida hade köpte ett pizzakit med Halloween-tema och det innebar mer specifikt att degen var svart! Spooky! :-)

Hela familjen åt middag tillsammans och sedan var det dags för Emilia att förbereda sig för sängen. Denna kväll blev det en bok i Emilias favoritserie Kråke. Frida och jag tillbringade sedan tid nere i matrummet och vardagsrummet. Men plötsligt blev dags även för oss att sova.

Tisdag 29/10
Denna höstlovsdag skulle också Emilia tillbringa hemma men idag med mamma Frida. Jag skulle inte väcka dem så jag skötte mina morgonrutiner precis som jag brukar men vid halv sju så kom Emilia nertassande och ville se på fortsättningen av Lotta-filmen. Jag startade filmen åt henne och sedan gick jag till bussen. Detta var för övrigt en riktigt kall morgon! Brrr...

Denna arbetsdag skiljde sig från många andra då jag faktiskt inte hade ett enda möte inplanerat. Detta innebar att jag hade tid till att ta hand om en del mejl och andra ärenden som jag inte hade haft tid till tidigare. Skönt med en sådan dag också ibland. Dock präglades dagen av tekniska problem och det gjorde att jag bestämde mig för att åka hem lite tidigare.

Att jag slutade tidigare innebar att jag kunde följa med Frida och Emilia när de skulle iväg till ridningen. I och med att det var en lovdag så skulle det vara teori och det gjorde att vi åkte och hämtade Emilias kompis Lova också. Lovas mamma Pilla skulle sedan efter teorin köra hem de båda tjejerna. Väl i stallet innan teoripasset så fixade jag så att Emilia skulle kunna igen den lektion hon missar när vi är i USA. Det skulle bli redan till lördag denna vecka.

Frida och jag åkte till ICA Kvantum när vi hade lämnat av Emilia. Vårt syfte med denna resa var att se om de hade fått in de vegetariska biffarna som Emilia (och vi) gillar. Till vår glädje så hade de fått det och vi köpte de sex förpackningar som de hade inne.

När vi kom hem så bestämde sig Frida för att gå ut och gå och jag fixade lite annat under tiden. Frida hann komma från sin promenad innan det att Emilia kom hem. Vi började förbereda middag och det skulle bli de nyss köpta biffarna och potatis med rivna morötter. Emilia hann komma hem precis innan det att maten blev klar. Vi åt middag tillsammans igen och efter middag så skulle Emilia duscha. Emilia duschade och gjorde sig sedan klar för sängen. Emilia berättade att hon från och med nu vill bli väckt vid halv sju för att få lite mer tid på morgonen.

Jag nattade Emilia och sedan gick jag ner till vardagsrummet. Mina bröder och jag spelade lite spel tillsammans men Frida var riktigt trött så hon gick upp och la sig redan vid halv nio denna dag. Vid 22-tiden så kröp även jag ner i sängen och det var skönt att sova.

Onsdag 30/10
Min klocka ringde som vanligt och jag gick upp. Mina morgonrutiner fortlöpte och vid halv sju så var det dags att väcka Emilia men hon kan komma ner innan jag skulle gå upp. Hon kom ner och jag gjorde frukost åt henne eftersom hon skulle till fritids idag. Jag packade ner matlåda och frukost i min väska och jag gick till bussen. Denna morgon var det mycket frost!!!

Denna dag skulle jag ha en vanlig arbetsdag med telefonpass. Det innebar att även om dagen var lång så gick det väldigt fort faktiskt. Helt plötsligt så var klockan redan halv fem och det var dags att gå till bussen. Vid 17-tiden så var jag på fritids och det var en glad Emilia som ville hem. Vi tog en promenad i det mörka höstvädret men som tur var så regnade det inte.

Hemma så fick Emilia vila lite innan det blev dags för middag. Till Emilias glädje så blev det rester från igår och det innebar vegetariska biffar igen. Kul att hon gillar dem och jag måste säga att de är riktigt bra faktiskt. Innan det var dags för Emilia att sova så tittade morfar förbi för han hade lämnat av mormor inne i stan. Mormor och Frida skulle se en föreställning på Tempelriddaren.

Jag försökte natta Emilia i hennes säng men denna kväll blev märklig. Hon somnade i sin säng men sedan välte hon ur sängen på något konstigt sätt och fick hennes madrass över sig. Jag bestämde mig för att det var lika bra att hon fick sova i vår säng.

Sedan gick jag ner för att ha tand om disken och styra upp mina kläder för morgondagens arbetsdag. Klockan 2030 var det dags för att se en fotbollsmatch mellan Liverpool och Arsenal. Det var två reservbetonade lag men det blev en extremt underhållande match. Morfar kom förbi och höll mig sällskap från strax före klockan nio till dess att Frida och Annika kom från föreställningen. Klockan hann bli nästan tio innan de kom hem.

Fotbollsmatchen höll på till klockan elva då den fick avgöras på straffar. Frida gick la sig innan mig och jag la mig strax före halv tolv. Båda mina flickor låg då och sov skönt i sängen. Jag somnade belåtet efter det att Liverpool vunnit :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar