måndag 4 november 2019

Torsdag - fredag vecka 44

Torsdag 31/10
Denna morgon var som de senaste morgnarna, dvs. jag gjorde i ordning mig först och sedan väckte jag Emilia vid halv sju. Hon var pigg denna morgon och det var kul att se.

Jag gick till bussen som vanligt och återigen så var det kallt värre. Mycket frost utomhus och jag hade faktiskt både vinterjacka, vinterskor och vantar. Skrämmande nog är det bara runt nollan än så länge. Det innebär att det kommer att bli ännu kallare fram över.

Arbetsdagen rullade på ganska fort och det var en hel del möten och mejl som skulle hanteras. Det blev helt plötsligt lunch och nästan lika plötsligt var det dags att åka hem. Under dagen så hade vi bestämt att jag skulle ta bussen till Fridas jobb och hämta bilen.

Sagt och gjort så hämtade jag bilen och åkte för att hämta Emilia. Tydligen hade jag mött svärfar längs vägen men det hade jag ingen aning om. Hämtade Emilia vid 15-tiden och hon blev glatt överraskad att jag hämtade med bil. Emilia berättade att ett annat barn och hon fått följa med fröken Emelie till Coop och handla ingredienser till bakning. Emilia hade bakat flera olika saker idag på fritids. Jag tror att hon får börja baka hemma nu också :-)

Vi åkte hem och sen kom morfar förbi och fikade lite. Emilia kopplade också av i soffan och strax efter klockan fem så skulle Emilia och jag åka och hämta Frida på Bergvik. Det känns skönt att kunna köra bil men det är lärorikt att köra i mörker.

Frida körde ifrån Bergvik och släppte av oss hos Cissi & Co. Detta då skulle vi besöka ett hus för spökvandring. Det är en familj som bor på Nolgård som varje Halloween gör sitt hus till ett spökhus och kön var riktigt lång när vi kom dit. Det var bara att ställa sig i kön och vänta på vår tur. Många av dem som stod i kön var också utklädda.

Själva turen i huset tog kanske fem minuter och jag blev inte skrämd men det var riktigt roligt och intressant med vilken målmedvetenhet familjen klätt ut sig och gjort i ordning allt. Emilia tyckte att det var lite läskigt.

Frida hämtade oss sedan och då var det dags att åka hem och äta middag. Ikväll blev det korv och makaroner. Ganska tätt inpå så fick Emilia lägga sig och Frida och jag förberedde inför fredagens utflykt. Framåt tiotiden så var det även dags för Frida och mig att sova.

Fredag 1/11
Idag hade jag tagit ledigt då jag hade en hel del komp att ta ut men ändå så var det dags att gå upp vid sextiden. Detta eftersom Emilia och jag skulle åka till Boda Borg med några kompisar. Frida kunde tyvärr inte följa med då hon var tvungen att jobba.

Den stora nyheten i lokaltidningen var att det hade skett en stor olycka på vägen mellan Karlstad och Kristinehamn. Vi var lite oroliga att det skulle påverka oss så jag packade ner en stor matsäck.

Klockan åtta så kom vår vän Pilla med barn och och vi åkte iväg. Vi fastnade som tur var inte i kön utan trafiken leddes om in på en annan väg istället. Vi såg flera av de krockade bilarna och man insåg ganska snabbt att det måste ha varit ett omfattande kaos på morgonen.

Strax efter klockan nio var vi på plats och då anslöt även en annan familj som vi skulle vara där med. Vi delade upp oss i två lag och sedan var det dags att göra de olika uppdragen. Tiden flög iväg och klockan blev strax fika. Mitt lag hade missat detta om det inte varit så att det andra laget efterlyst oss i högtalarna :-) Det var nyttigt med fika och vi delade sedan upp oss i nya lag. Det blev dags för nya uppdrag och klockan blev ett alldeles för fort. Vi var alla överens om att det hade varit riktigt roligt.

Hungriga som vi var så åt vi mat på McDonalds i Kristinehamn. Alla var nog rätt slitna för vi var ganska tysta när vi åt. Vi var hemma strax före klockan tre. Det blev en kort vilopaus för Emilia innan hon skulle duscha. Under tiden som hon duschade så bäddade jag i ordning hennes säng. Detta då min lillebror Thomas skulle sova där. Sedan var det dags för mig att duscha.

Klockan tio i fyra så kom morfar för att hämta Emilia och typ en kvart senare så kom min bror Thomas. Vi pratade lite grann innan det var dags att gå till bussen. Vi åkte buss in till stan för vi skulle på "Skål! & Carlstad Beer and Whisky Festival" på Karlstad CCC. Det är en stor ölmässa som jag såg fram emot.

På ölmässan så träffade jag flera kollegor och vänner. Det var roligt att både träffa dem och att diskutera öl. Thomas och jag lyckades med att testa typ 36 sorter denna kväll... Vid 21-tiden så stängde mässan och då vi behövde fylla på med energi så var det dags för sen middag. Det blev inte bättre än att även middagen intogs på McDonalds. När vi satt där får jag väl erkänna att jag var lite onykter.

Strax efter klockan 22 tog vi bussen hem och vi var hemma 2230. Frida var vaken så vi satt och pratade med henne i en dryg timme innan det var dags att sova. Jag hickade en hel del om man säger så. Ni som förstår, ni förstår ;-) Strax efter midnatt så låg jag i sängen och jag somnade riktigt fort. Men det var en riktigt bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar