fredag 29 november 2019

Lördag - söndag vecka 47

Lördag 23/11
Denna lördag morgon vaknade familjen vid sju-tiden. Emilia var uppe rätt så snabbt men Frida och jag låg kvar i sängen och drog oss ett tag till. En dryg halvtimme senare så var det dags att gå upp för att möta svärfar på parkeringen. Eftersom han skulle åka utomlands så skulle vi även få hans bil och jag var ute på markeringen för få bilnycklarna. Hans taxi kom ganska så tätt inpå och jag gick in igen.

Emilia slappade i soffan och Frida gjorde sig i ordning för jobbet och åkte iväg strax före klockan nio. Jag slappade också lite med en lång frukost och vid tio-tiden så gick Emilia till sitt rum för att leka. Jag hade en del jobbgrejer att fixa så jag tillbringade tiden fram till lunch med att läsa ett antal artiklar och uppgifter.

Hastigt och lustigt var det dags för lunch och Emilia och jag åt rester. Sedan satte Emilia sig lite med datorn och jag fortsatte jobba. Det fortsatte jag med fram till typ tjugo i fyra då svärmor kom förbi. Hon skulle ställa sin bil hos oss och jag skulle köra henne in till stan då hon skulle iväg på en sak. Emilia ville inte följa med så hon stannade hemma.

Jag var hemma igen typ kvart över fyra och då blev dags att se på helgens Liverpool-match. Segern satt långt inne men Liverpool vann och skönt var väl det ;-) Frida skulle åka till en kompis efter jobbet så Emilia och jag åt köttbullar och makaroner till middag. Vi kollade lite på Youtube innan det var dags att för Emilia att sova.

Emilia låg stilla i sängen och somnade rätt så fort denna kväll. Själv kollade jag på tv ett tag och sedan fortsatte jag lite med jobbgrejen. Frida var hemma redan vid 22-tiden och hon hade även hämtat upp svärmor inne i stan. Svärmor tog sin bil hem och Frida kom in.

Vi satt och pratade lite och sen jag kollade på tv ett litet tag. Vid elva-tiden gick vi och la oss. Emilia sov djupt när vi kom och la oss. Jag är övertygad om att jag somnade fort denna natt.

Söndag 24/11
Denna morgon låg faktiskt hela familjen kvar i sängen till klockan var efter halv åtta. Sedan var det dags att gå upp för idag hade vi alla saker att göra. Frida skulle till jobbet och Emilia och jag skulle på höstens "Barnens biodag".

Det innebar att det inte blev lika mycket slappande som normalt i soffan för Emilia denna morgon. Hon var tvungen att både äta frukost och duscha. Detsamma gällde självklart mig med. Kvart i elva åkte vi hemifrån då jag skulle till jobbet först och lämna av jobbdatorn som jag haft med mig under veckan.

Väl på jobbet så passade vi även på att gå på toa så att vi skulle slippa göra det på bion. Vi hann även med att fika lite mitt jobb. Emilia tycker att det är mysigt :-)

Vi var nere på bion strax före tjugo i tolv och då köpte vi lite godis. Därefter gick vi till den salong där vi skulle se på dagens första film och den hette "Drottningens corgi". Den var rolig och bra även om Emilia tyckte att den var lite väl mörk på ett par ställen.

Efter den första filmen så blev det lunch på McDonalds. Emilia och jag satt och pratade lite. Jag tycker att det är mysigt att vi kan föra diskussioner och så nu. Även om vår dotter kanske har lite väl mycket åsikter emellanåt ;-)

Det blev sedan dags för dagens andra film och den som vi skulle se nu hette "Familjen Addams". Den var lite mer i min smak. En hel del underfundig humor och satir mot dagens tv hade de fått med i filmen. En replik som jag gillade var när mamman säger bekymrat till pappan med tanke på dotterns plötsliga rebelliska beteende "Rosa är alltid inkörsporten till någonting mycket värre och omstörtande". Hastigt och lustigt var filmen slut och det blev dags att gå upp till jobbet och hämta min väska och lämna av vattenflaskan.

Vi tog en tur till Fridas jobb och där stannade Emilia kvar eftersom jag skulle fixa ett ärende också. Jag hittade tomma tepåsar på Coop och det behövde vi till vårt tedrickande. Vi passade även på att gå in på Lyko och hälsa på en av Fridas gamla kollegor. Hon och Emilia gillar varandra.

Efter denna utflykt så åkte Emilia och jag hem. Väl hemma så hann jag slänga i en tvätt och sedan började jag skala morötter och potatis till dagens middag. Familjen åt soppa till middag denna kväll och den åt vi framför tv:n samtidigt som vi kollade på lite Youtube.

Emilia hade lite svårt att somna så Frida gick upp till henne vid niotiden. Jag gick och la mig strax före klockan tio. Vi låg och läste lite och sedan hade hela familjen somnat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar