lördag 16 november 2019

Måndag till onsdag vecka 46

Veckan skulle kunna sammanfattas med en sak: vi har varit hemma med en febrig och sjuk Emilia. Jag tänker dock berätta lite mer mer om veckan ändå :-)

Måndag 11/11
Denna morgon vaknade jag som bekant i Emilias säng och som alltid passade jag på att snooza lite grann. Alltid skönt men samtidigt farligt om man skulle somna och inte vakna av nästa alarm. Tio minuter senare gick jag upp och gjorde mig i ordning för jobbet.

Denna dag gick åt till många möten och det var flest fackliga möten. Dessa handlade om att mellan himmel och jord men tänker inte trötta ur er med detaljer. Jag var relativt trött i huvudet så jag åkte hem klockan 1530. Frida och Emilia hade tittat på film idag.

Dock hann jag ta en tur till vår bank för jag skulle fixa swish, bankapp och uttagskort till Emilia. Det märks att bankerna inte satsar på mycket folk längre. Det tog nästan en timme för mig att bli klar, inräknat all kötid. Faktum är att kötiden stod för 50 av de 60 minutrarna...

När jag kom hem vid 16-tiden så höll Frida på att fylla bilen med skräp. Vi skulle nämligen slänga en trasig byrå och ett trasigt skoskåp på återvinningscentralen. Jag hjälpte till att fylla det sista och sedan åkte vi iväg.

Väl hemma så var det dags att fixa lite och vi gjorde en massa olika saker, däribland att kolla klart på Alice i Underlandet. Frida åkte iväg för att handla lite också. Tiden sprang snabbt iväg och det var snart dags för Emilia att sova. Vi bestämde att jag skulle sova i Emilias säng även denna kväll. Frida och jag passade också på att se på lite nedladdade tv-serier idag och vi åt soppa till middag.

Tisdag 12/11
Precis som igår hade jag sovit i Emilias säng men denna morgon gick jag upp direkt istället och denna morgon skiljde sig inte så mycket från gårdagen. Faktum är att hela arbetsdagen inte skiljde sig så mycket från gårdagen, förutom bankbesöket faktiskt. Tänker inte trötta ut er med detaljer.

Frida och Emilia var på öa hos mormor idag och åt lunch. Det tycker jag var mysigt. Strax före klockan fyra hämtade Frida och mig vid Jonsbol och de körde mig till ICA. Jag gick in och handlade lite som vi behövde och sedan åkte vi hem.

Hemma igen så kopplade vi av lite grann. Därefter började Frida och Emilia rensa hennes garderob och som de rensade. Det var mycket kläder som var för små och det blev mycket plats över i hennes garderob. En hel del kläder som var "på gränsen" hamnade i en USA-hög, dvs. sådana kläder som hon kan ha men som nästan är för små och som inte behöver tvättas.

Därefter gick vi ner med alla kläderna. Jag vek alla kläder och Frida la ut dem på Facebook till försäljning. Det visade sig att en kvinna köpte nästan alltihop! :-)

Vi åt rester framför tv:n. Det var sedan dags att natta Emilia men hon kunde inte somna så Frida gick faktiskt upp redan vid nio-tiden för att lägga sig hos Emilia så att hon fick somna. Någon timme senare gick även jag upp och la mig.


Onsdag 13/11
Idag skulle jag vara hemma och vabba så det innebar att klockan inte ringde... eller jo, Fridas klocka ringde när det var dags för henne att gå upp. Det innebar att familjen sov till kvart i åtta och det var skönt för alla tror jag. Frida åkte iväg till jobbet strax före kvart i nio och Emilia och jag kom ner i samma veva.

Emilia gjorde sig frukost och jag satt framför datorn en del och försökte hjälpa svärmor med att få igång hennes telefon men det gick inte riktigt. Så här i efterhand tror vi att det beror på att hon har dålig mottagning hemma.

Emilia pysslade en del och jag jobbade också fackligt faktiskt. Denna tid kan jag inte ta idag men jag kan ta ut den en dag där jag har fackligt i schemat. Emilia och jag åt rester till lunch och sedan kollade vi lite på film ihop och myste. Jag passade även på att boka biljetter till Barnen biodag som skulle äga rum nästa helg.

Hon som hade köpt kläderna hade inte möjlighet att hämta dem idag, utan hon skulle komma imorgon istället. Eftersom vi misstänkte att Emilia skulle vara sjuk imorgon också så kom Frida och hämtade oss när hon slutat jobbet för att jag skulle kunna hämta min jobbdator. När jag kom till jobbet så visade det sig att min gamla chef var där. Vi pratade lite kort innan jag gick tillbaka ner till bilen där Frida och Emilia väntade.

Vi åkte hemåt och Frida släppte av oss hemma för hon skulle handla ingredienser till soppa. Jag fixade korv stroganoff och makaroner till Emilia under tiden som hon duschade. Efter att hon hade ätit så blev det dags för henne att sova och Frida och jag styrde upp soppan som vi skulle ha till middag när hon låg och sov.

Frida och jag kollade på Top Chef. Emilia kom sedan ner när hon inte kunde somna så Frida gick upp till henne. Emilia somnade visst på två minuter. Jag fyllde diskmaskinen innan det var dags för mig att gå upp och lägga mig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar