söndag 17 november 2019

Torsdag och fredag vecka 46

Torsdag 14/11
Även denna dag skulle jag vara hemma med Emilia men idag skulle jag jobba fackligt och ha en massa möten. Frida åkte hemifrån ganska tidigt då det skulle vara butikschefsmöte. Emilia låg i soffan och kopplade av. Jag förberedde min frukost och hann äta den innan det första mötet skulle börja klockan halv nio.

Det första möten tog bara en kvart och det var skönt att ha det avklarat. Nästa möte skulle börja halv tio så jag såg till att Emilia fick i sig sin frukost. När jag skulle ha mitt möte så tog Emilia med sig sin padda upp till hennes rum. Faktum är att hon åt frukost uppe i sitt rum.

Emilia lekte också på övervåningen under tiden som jag hade mötet. Mötet skulle ha varit i två timmar men höll på i nästan tre timmar. Det var vi som satt i ett arbetsutskott som hade möte och vi diskuterade en rad olika frågor. Efter detta möte åt Emilia och jag lunch.

Emilia satte sig sedan och ritade en del och jag satte mig och jobbade igen. Klockan sprang iväg och var snart fyra och det var dags för mig att sluta jobba. Emilia var uppe på sitt rum och jag bestämde mig för att sätta mig på träningscykeln och cykla lite.

Det var första gången på länge som jag cyklade och det var skönt. Under tiden som jag tränade så passade jag även på att titta på en dokumentär på SVT Play om vulkaner vid Neapel. Det var intressant att se och Emilia kom ner och tittade på slutet av dokumentären med mig. Efter det att jag hade cyklat så kom kvinnan som köpte alla barnkläder förbi. Hon fick alla kläder och jag gick därefter in i duschen.

Denna kväll åt hela familjen rester framför tv:n under tiden som vi tittade på tv. Frida hade också haft med sig en blomma hem till Emilia eftersom var lilltjejens namnsdag idag. Efter ett tag så blev det dags för Emilia att gå och lägga sig. Frida och jag hängde framför tv:n men Emilia hade förtvivlat svårt att somna ikväll, så Frida gick upp. Jag tog hand om disken och gick också och upp och la mig sen.

Mina kära flickor var inte riktigt kompatibla ikväll och det slutade med att Frida gick in och la sig i Emilias säng. Emilia hade verkligen svårt att somna och hon somnade faktiskt inte förrän halv elva och det innebar att det var alldeles för sent för skola. Vi beslöt att Emilia skulle få vara hemma även på fredagen.

Jag somnade nog strax efter elva men denna natt vaknade Emilia flera gånger och hon pratade också en hel del i sömnen. Det var inte alls en bra natt för någon av oss.

Fredag 15/11
Denna morgon vaknade jag vid halv åtta men Emilia sov ett tag till. Vid halv nio gick vi ner och det innebar att vi hann säga hej då till Frida innan hon åkte till jobbet. Denna dag skulle det alltså bli labb igen.

Jag startade jobbdatorn en sväng för det var jag som var ansvarig för tipset denna vecka. Jag gjorde tipsraden under tiden som jag åt frukost. Innan frukost hann jag starta en tvättmaskin också. Förmiddagen försvann ganska fort eftersom jag plockade i ordning en del och Emilia slappade av i soffan. Morfar hörde av sig också och undrade om vi ville äta middag ihop och det ville vi. Vi bestämde att morfar och mormor skulle vara här klockan sex.

Eftermiddagen tillbringade jag med att fortsätta tvätta, plocka i ordning och dammsuga. Men jag gjorde inte bara tråkiga och nyttiga saker utan Emilia och jag la också pussen och spelade spel. Vi hade roligt och vi skrattade en hel del.

Frida hörde av sig och undrade om hon fick komma hem redan klockan fem eftersom det var lugnt på jobbet. Självklart var hon välkommen hem! Jag passade också på att cykla lite till på motionscykeln. Emilia och jag duschade ihop men Emilia tog en kort dusch eftersom hon skulle göra en sak i sitt spel klockan 18. Jag stod kvar i duschen när mormor och morfar kom förbi.

Jag gjorde mig i ordning och sedan åkte morfar och jag till Skoghall. Jag gick till Ceylan och köpte kebab till Emilia. Morfar gick under tiden till Long och köpte asiatisk mat åt oss andra. Därefter åkte vi hem och åt middag ihop.

Frida och Emilia la sig nästan samtidigt och jag stannade uppe själv för att se på Sveriges EM-kvalmatch. Jag kom upp vid elvatiden och då sov Emilia. Jag somnade faktiskt ganska fort denna natt med tanke på natten som varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar