onsdag 13 november 2019

Helgen vecka 45

Lördag 9/11
Denna morgon vaknade Emilia klockan sju som vanligt och gick ner till vardagsrummet. Frida och jag låg kvar i sängen ett tag till. Frida gick ner vid kvart i åtta och jag gick ner vid halv nio. Jag började äta frukost under tiden som Frida åkte till jobbet.

Emilia var sliten och ville ha ägg till frukost. Hon orkade inte göra mackor idag nämligen. Jag satt och jobbade en del framför datorn då jag hade ett fackligt uppdrag som jag var tvungen att göra klart.

Förmiddagen sprang iväg ganska så snabbt och Emilia lekte både uppe i sitt rum och nere i vardagsrummet men vi hann även med att se Harry Potter och dödsrelikerna del 1. Jag jobbade som sagt men sen åt vi rester till lunch. Jag plockade också i ordning lite grann och därefter passade jag på att se lite fotboll också. Dock inte mycket. Emilia och jag gjorde även hennes läsläxa också.

Vid fyra-tiden så ringde morfar och undrade om vi var hemma, för han ville komma förbi och fika. Eftersom vi var hemma så kom han förbi strax före klockan fem och han hade med sig bullar :-) Vi fikade faktiskt i matrummet denna gång. Därefter tittade jag lite mer på fotboll och morfar åkte hem.

Frida kom hem strax före halv sju och vi åt rester (läs tacos) till middag denna kväll. Vi åt en del godis och såg dödsrelikerna del två innan det blev dags för Emilia att sova. Emilia hade varit varm idag och det visade sig att hon hade feber. Frida och jag kopplade av lite nere i vardagsrummet innan det var dags att lägga sig även för oss.

Söndag 10/11
Denna morgon låg vi faktiskt kvar till klockan halv åtta innan Emilia gick upp. Jag var dock trött och låg kvar till halv nio även denna dag. Frida hade hunnit äta frukost när jag kom ner och hon åkte till jobbet strax efter att jag kommit ner.

Emilia ville ha bacon till frukost så det hade jag tinat redan igår. Nu fick hon stekt bacon och tomat till frukost som hon ville. Min frukost denna söndag var klassiskt brittisk, dvs. te och rostat bröd med marmelad och ost. Även denna dag så jobbade jag faktiskt ganska mycket. Hade en rapport som jag var tvungen att göra klart och då det är viktigt att det blir korrekt så la jag ner rätt mycket tid på denna.

Emilia var sliten idag och hon låg faktiskt mest i soffan denna söndag förutom att hon lekte uppe lite grann. Jag avbröt mitt arbete för lunch och sedan fortsatte jag med rapporten fram till klockan kvart i  fem, då det var dags för försnack inför dagens stora angelägenhet, nämligen matchen mellan Liverpool och Manchester City!

Morfar kom också för han ville också se matchen. Emilia var också med i soffan. Jag ringde och beställa pizza och kebab som Frida skulle hämta maten på väg hem från jobbet. Vid halv sju åt vi middag och då ledde Liverpool med 2-0 i paus. Detta är en riktigt viktig match för oss. Matchen slutade till slut 3-1 och det var skönt.

Emilia hade fortfarande feber och hon skulle sova i vår säng eftersom Frida skulle vara hemma och vabba imorgon, så jag skulle sova i hennes säng för att de inte skulle bli störda på morgonen. Emilia somnade fort denna kväll och Frida kollade på en tv-serie samtidigt som jag fixade lite på datorn.

Frida gick och la sig bredvid Emilia och jag gick la mig i Emilias säng. Jag var faktiskt rätt trött och somnade fort denna kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar