söndag 10 november 2019

Torsdag - fredag vecka 45

Torsdag 7/11
Denna morgon vaknade jag som vanligt vid halv sex och gick upp för att göra mig i ordning för jobbet. Passade även på att kolla lite om det fanns någon ny film att ladda ner men det gjorde det inte. Jag väckte Emilia typ tjugo i sju och strax därefter kom även Frida ner. Denna morgon skulle Emilia på morgonfritids till hennes stora glädje.

Som vanligt åkte jag buss till jobbet och var på plats före halv åtta. Flera kollegor tyckte att det var kul att se mig eftersom jag inte hade varit på jobbet på en vecka. Måste säga att det var roligt att träffa dem också :-) Denna dag var full av möten och jag var också tvungen att beta av en hel del mejl som jag inte hunnit med när jag var i Stockholm. Lunchen tillbringade jag med mina momskollegor och vi hade gått iväg till Grön för att köpa sallad till lunch. Vid halv fyra-tiden så slutade jag och det var dags att åka buss för att hämta lilltjejen på fritids.

När jag hämtade Emilia så skulle även hennes kompis Liv gå hem. Liv, hennes bror och mormor samt Emilia och jag gick hem tillsammans. Vi hann typ vara hemma i tio minuter innan Liv kom för att leka. De lekte sedan fram till klockan sex och jag lagade middag under tiden. Liv skulle hem och äta så Emilia och jag åt själva. Efter middagen så duschade Emilia och därefter så borstade jag hennes hår. Vi passade också att se lite på Youtube. Klockan sprang iväg och det var snart dags för henne att sova. Vår älskade dotter somnade väldigt snabbt i hennes säng.

Frida kom inte hem förrän klockan åtta och vi umgicks lite framför tv:n innan det blev dags för mig att lägga mig. Frida kom och la sig lite senare. Det var både skönt men konstigt att sova utan Emilia i sängen.

Fredag 8/11
Denna natt kom Emilia in till oss vid halv tre och hon kröp ner bredvid mig. Hon hade inte med sig sitt täcke så vi trängde ihop oss under mitt. Jag vaknade som vanligt vid halv sex och morgonen skiljde sig inte från de vanliga. Tänker bespara er detaljerna.

Arbetsdagen var full med möten men jag hade turen att kunna sluta till klockan två denna fredag. Frida och mormor hämtade mig, då de hade varit på Bomässan och de tyckte att den hade varit fullkomligt värdelös... vi lämnade av mormor på ICA och åkte för att hämta Emilia på fritids. Hon blev överraskad av att se oss båda.

Eftermiddag tillbringade vi i vardagsrummet och köket. Vi kopplade av och myste tillsammans. Jag hann med att tvätta en maskin och Frida och Emilia fixade tacos till middag. Det var en lugn och skön fredag hemma med familjen. Vi hade det riktigt bra!

Emilia somnade vår säng och faktum är att Frida och jag faktiskt var uppe nästan till midnatt innan vi gick och la oss. Det var längesedan vi var uppe så länge utan egentlig anledning. Så fort jag gick och la mig så kröp Emilia intill mig och hon var väldigt sovvarm. Jag somnade fort denna natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar