lördag 9 november 2019

Måndag - onsdag vecka 45

Måndag 4/11
Denna måndag bestämde jag för att jobba, då jag hade en del möten och det är svårt att hitta grupprum på arbetet. Jag väckte Emilia vid halv sju och följde med henne ner. Jag gjorde frukost åt henne. Emilia skötte sig själv och sedan kom Frida ner och gjorde sig i ordning för jobbet.

Frida och Emilia åkte hemifrån strax före klockan åtta. Jag jobbade som sagt hemma och hade möten plus att jag var tvungen att skriva en del texter. Hann även med att tvätta en maskin och äta lunch innan jag hämtade Emilia när hon slutade skolan 1320. Vi hade en mysig promenad hem och sedan fortsatte jag jobba.

Vid femtiden så slutade jag jobba och umgicks en hel del med Emilia. Hade även passat på att packa under tiden så kvällen skulle vara fri. Emilia och jag åt rester till middag. Frida var hemma vid 19-tiden. Frida åt också rester och sedan var det dags för Emilia att sova. Hon skulle få sova i vår säng eftersom jag skulle upp tidigt på tisdagen.

Emilia somnade snabbt i vår säng. Frida och jag kopplade av lite grann hemma innan det blev dags för mig att lägga mig och sova i Emilias säng. Jag somnade rätt fort denna kväll då jag var trött.

Tisdag 5/11
Denna tisdags morgon ringde klockan 0410 och det var bara att tvinga sig upp även om det var frestande att ligga kvar i sängen och sova. Jag gick ner och gjorde mig i ordning i väntan på taxin. Gick ut typ en timme efter det att jag hade vaknat. Några minuter sedan kom taxin som redan var halvfull och därefter fortsatte vi vidare för att hämta ytterligare personer som skulle med.

Kvart i sex var vi vid stationen och typ tio minuter senare fick vi gå på tåget. Väl på tåget så hämtade jag mig en kopp te och när tåget åkt i en kvart så serverades frukost. Det är skönt att bli uppassad ibland. Resten av tågresan tillbringade jag med att jobba och lyssna på musik.

Framme i Stockholm så lämnade jag av resväskan vid hotellet och sedan tog jag tunnelbanan till kurslokalen. I två dagar skulle jag vara på en ordförandekurs hos fackförbundet ST. Vi höll på med föreläsningar och diskussioner fram till dess att klockan var strax före fem. En riktigt givande och bra dag.

Därefter åkte jag till hotellet för att checka in. Det visade sig att jag blev uppgraderad till en svit :-) Det kändes lyxigt men jag stannade inte kvar länge då jag skulle träffa Kalle på Sturehof för att ta en öl eller två. Klockan sex träffade jag Kalle och en kollega till honom. Vi pratade en massa och tog två öl innan det var dags att åka tillbaka till hotellet. På vägen till hotellet så gick jag förbi Max och köpte med mig mat till rummet.

Under tiden som jag åt middag så pratade jag även med Emilia och Frida som berättade om dagens ridning. Det var mysigt som alltid. Efter samtalet med mina älsklingar så tappade jag upp ett bad och samtidigt som jag badade så kollade jag på tv på min padda.

Efter badet fortsatte jag kvällen med en öl och fotboll. Det var dags för en Champions League-match mellan Liverpool och Genk. Matchen höll på till strax före klockan elva. Tyvärr la jag mig inte direkt utan fortsatte kolla på tv så klockan hann bli nästan midnatt innan jag somnade. Tyvärr på så sätt att det hade varit skönt med mer sömn.

Onsdag 6/11
Kvart över sex ringde klockan och det var bara att gå upp och göra sig i ordning för att kunna äta frukost. Typ tjugo över sju så ringde Emilia och vi pratade lite via FaceTime. Kul att hon ringer upp för en gång skull :-) Därefter blev det hotellfrukost och det var mycket folk denna morgon.

Vid halv nio var det dags att ta tunnelbanan till STs lokaler och tunnelbanan var så full att jag kände mig som en packad sill. Undrar varför vissa personer inte duschar och byter kläder innan de ger sig ut bland folk.

Klockan nio började vi denna dag och det var, precis som igår, intensivt och intressant. Vi var klara klockan fyra och då var det bara att åka till hotellet. Jag är guldmedlem och därför hade jag kvar mitt rum till klockan fem. Åkte upp till rummet och gick på toa och packade ner det sista. La mig på sängen ett tag men insåg snabbt att det fanns en risk för att jag skulle somna, så jag lämnade rummet och checkade ut. Gick iväg till perrongen och snart så kom tåget in. Det var bara att slå sig på ner sin plats och sedan så jobbade jag nästan hela vägen hem. Hann med att dricka ett par koppar te och även att prata med Pim som satt i samma vagn.

Tågresan gick bra och sedan var det dags för en taxiresa hem. Jag var hemma strax efter klockan åtta och då gick jag upp till Emilia och Frida. Kramade om Emilia och sedan gick jag ner för att äta middag. Satt vid köksbordet och pratade med Frida. Tiden sprang iväg så jag gick upp för att lägga mig. Frida passade på att cykla lite på motionscykeln innan hon skulle sova. Antar att jag somnade rätt så fort denna kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar