torsdag 24 oktober 2019

Helgen vecka 42

Lördag 19/10
Denna morgon vaknade vi alla strax före klockan åtta. Emilia och jag gick upp men Frida låg kvar i sängen ett tag till. Emilia körde sin vanliga rutin och bäddade ner sig i soffan. Jag gick på toa och sedan åkte jag och köpte frallor och lite annat på ICA.

Denna förmiddag blev lugn då vi faktiskt var rätt slitna efter dagarna i Stockholm och Emilia var sliten efter att ha sovit dåligt. Men Frida och jag såg ändå till att städa och göra snyggt inför det besök  vi skulle få på kvällen.

Strax före klockan 12 så bytte vi om till hästkläder för Emilia skulle ha igenridning idag för en ridlektion som hon missade i september när hon var sjuk. Idag skulle hon ha sin gamla ridfröken Linnea. Det visade sig att ridlektionen klockan 1230 skulle handla om voltige. Det innebar att det inte blev jättemycket ridet för varje deltagare men det var kvalitativ ridning måste jag säga.

Efter ridningen så åkte vi hem och väl hemma började vi med att äta en sen lunch. Jag åt upp min pizza ifrån igår och tjejerna åt lite annat. Därefter duschade Emilia och jag innan vi skulle åka till mormor.

Från början skulle jag ha varit med på kvällens begivenheter hemma men för att kompensera att jag är borta så mycket så lovade jag att vara med Emilia istället denna kväll. Eftersom den ursprungliga värdinnan för kvällens aktivitet hade blivit sjuk så skulle det vara hos oss istället. Strax efter klockan tre så körde Emilia och jag till mormor.

Till Emilias stora glädje så skulle det bli köttfärssås och spaghetti till middag lite senare. Jag gick ner och bäddade och Emilia myste med mormor. Jag passade även på att läsa lite text-tv-nyheter i lugn och ro i källaren.

Efter ett tag hade klockan blivit dags för middag och då åt vi det jag sa tidigare. Vi passade på att unna oss rätt så mycket parmesan också :-) Mormor och jag delade en öl till middagen. Klockan sprang iväg och vid halv åtta så var det dags att natta Emilia i källaren. Jag läste en bok för henne och sen låg vi och pratade lite grann. Det var mysigt och skönt att få göra detta då jag varit borta några kvällar.

Jag var uppe hos mormor strax före halv nio och sedan tillbringade vi kvällen framför tv:n i köket och jag bloggade om början på veckan. Vi passade även på att dela en öl till :-)

Vid halv tolv-tiden så var det dags att förbereda sig för sängen. Typ kvart i tolv så kröp jag ner bredvid Emilia och jag somnade ganska fort.

Söndag 20/10
Denna var intressant. Emilia pratade massor i sömnen och rörde sig en hel del. Det var inget sammanhängande prat men ändå en hel del ord... Vid halv åtta så vaknade Emilia och hon smet upp från källaren ganska omgående. Jag somnade om och vaknade inte förrän strax efter klockan nio. Det var riktigt skönt att somna om faktiskt!

När jag väl gick upp så pussade jag lite på min dotter och sedan åt jag frukost tillsammans med Emilia. Mormor hade redan ätit då. Vi kollade lite på morgon-tv och bara var helt enkelt. Det var gött att inte ha några måsten.

Vi bestämde att vi skulle åka hem strax efter klockan ett. Innan dess så bäddade jag sängen, Emilia spelade spel och vi hann med att äta rester till lunch. Jag åt en god potatisgratäng och kyckling. Jag stämde av lite med Frida hur hon mådde efter gårdagens fest och det visade sig att de hade hållit på ganska så länge med festandet :-)

När det var dags att åka så bestämde vi att vi skulle åka till ICA först och handla lite fika. Emilia och jag åkte i en bil och mormor åkte själv. Väl på ICA så handlade vi lite grann och sedan åkte vi hem till oss och hälsade på Frida. Hon mådde bra och vi fikade ihop. Efter ett tag så åkte mormor hem och vi umgicks och kopplade av i soffan.

Vid halv fem så var det dags för mig att bänka mig i soffan och börja se på försnacket inför dagens stormatch i Premier League mellan Manchester United och mitt Liverpool. Tiden rann iväg och matchen var faktiskt inte jättebra. Domaren blev bästa spelare i motståndarlaget. Det säger lite om betydelsen av hans insats faktiskt.

Redan strax före klockan åtta så bäddade jag ner Frida och Emilia i sängen. De var båda två väldigt trötta. Det innebar att jag i lugn och ro kunde se finalen av "Tjuv och polis" på SVT. Detta är ett av de bättre programmen på senare tid. Min favorit vann även om jag tycker att hen betedde sig lite dåligt i avslutningen av finalen.

Vid halv tio var det dags för mig att förbereda mig för sängen. När jag väl la mig i sängen så sov mina flickor djupt. Frida snarkade faktiskt som omväxling :-) Jag somnade rätt fort när jag väl lagt huvudet på kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar