söndag 19 december 2010

Fredag den 17/12

Denna morgon gick jag upp tidigt ute på Hammarö, för min fru ville att jag skulle komma in till stan och hålla henne och Emilia sällskap under tiden som F städade. Jag gick upp klockan 08 och åkte med svärmor in till stan vid 09-tiden, för hon började jobba halv tio.

Väl hemma utanför lägenheten så fick jag ringa till F och be henne låsa upp dörren, för när jag åkte ut till öa i onsdagskväll så lämnade jag mina nycklar hemma. F kom och öppnade och sedan gick vi och la oss. Lilla Emilia låg mellan oss i dubbelsängen och det var mysigt att vara samlade igen. Hela vår lilla familj <3

Resten av dagen spenderades med att göra i ordning och packa det som vi skulle ha med ut till öa. Packningen bestod av kläder och en massa mat från kylskåpet. Dessutom tillbringade jag några timmar framför datorn och la över allt på hårddisken som vi hade laddat ner åt min svåger M. Han bor ju i Tyskland och där är det verkligen inte tillåtet att ladda ner från internet. Det har inte varit tillåtet någon gång där, så vi är ju ganska lyckligt lottade i Sverige. Trots IPRED och FRA... ;-)

F gjorde även ett antal ärenden på stan och hon hämtade även svärfar på tågstationen. Han hade varit i Göteborg i två dagar. De hade med sig pizza hem till lunch. Efter att vi hade ätit så gjorde jag klart det sista vid datorn och F kollade över att vi hade fått med oss allt åt Emilia.

Vid halv fem så åkte vi ut till öa och jag fick ansvaret för att elda i vedspisen. Detta är nåt som jag gillar, undrar om det finns en liten pyroman-gen därinne? Skulle kunna tänka mig att elda upp det mesta. Men som tur är så hindrar F mig från att elda vissa saker... :-)

Kvällen tillbringade vi framför tv:n och vi tittade på Robinson. Har sagt det förrut, men säger det igen: årets Robinson är det bästa hittills. En liten, liten del av mig tycker att jag ska söka men jag skulle sakna en toalett alldeles för mycket...

Strax före tolv la jag mig för jag känner mig fortfarande alltför förkyld för att stanna uppe länge. Jag somnade omedelbart men vaknade till lite när F och Emilia kom in och la sig vid 01. Det var skönt att ha hela familjen i samma säng. Det är så himla gosigt. F och jag håller Emilia i varsin hand.

Jag hoppas att er fredag var lika bra som min! Kram på er!

1 kommentar:

  1. Trevligt att du bloggar igen och att familjen är samlad igen. Apropå eldningen - du har väl inte glömt fars eldande i vår kamin när vi bodde i villan? Kanske din eldlust är ärvd? Var dock en nyhet för mig att du gillade att elda men tycker också själv att det kan vara kul. Ha det bra!

    SvaraRadera