onsdag 8 december 2010

Måndag den 6 december

Denna natt sov jag inte bra då min dotter inte riktigt ville sova som hon brukar. Hon vaknade flera gånger och sen tog det ett bra tag innan hon somnade om igen. Men vid sex-tiden så somnade Emilia igen och jag också :-) Klockan ringde 08 för idag så var det dags för hemresa. Jag var först uppe så för mig bar det av raka vägen in i duschen. Det var en skön dusch som fick fart på min dag.

Min fru vaknade lite senare och hon hade blivit mer förkyld under natten. Men än så länge så hade Emilia klarat sig väldigt bra. Och det är ju skönt! Vi åt frukost och packade ner de sista sakerna. Klockan 10 så lämnade vi lägenheten och gick iväg till tunnelbanestationen. Jag hade Emilia i bärsele på magen. Många kvinnor tittade nyfiket på lilltjejen och de log även mot vår lilla dotter :-)

Strax efter klockan elva så var vi framme på flygplatsen och då gick vi raka vägen till incheckningen. Den mycket trevliga och serviceinriktade personalen på Lufthansa såg till att vår familj fick tre stycken säten för oss själva, dvs de såg till att ingen fick den tredje platsen. Det tackar vi för! Efter incheckningen så tog vi en tur bland butikerna men det var inget som var av intresse alls, så vi gick till en restaurang för lite snabblunch. Det blev varsin pizzaslice för oss båda och vi var båda överens om att detta var en mycket välsmakande måltid. Men tyvärr visade det sig att Emilia hade blivit rejält förkyld på bara några timmar... dock var personalen på restaurangen mycket tillmötesgående och de hjälpte oss med värmning av Emilias mat.

När det var dags för boarding av planet, så blev vår lilla familj framkallande först av alla ;-) Flygturen var fantastiskt bra och Emilia var helt oberörd. Flygvärdinnorna gav oss extra bra service och ville även få hälsa lite på Emilia. Vi landade på utsatt tid på Arlanda och även här får Lufthansa stort tack för fantastiskt bra service, då vi hade "priority" på vårt bagage. Detta innebar att vi hade vårt bagage 10 minuter innan alla andra! Tack för detta Lufthansa!

Bilfärden hem gick bra och vi var hemma strax före klockan 21. Dock hade både F och Emilia blivit mycket mer förkylda och febriga, så jag ringde min chef och berättade det att jag inte skulle komma till jobbet på tisdagen utan vara hemma och ta hand om Emilia.

Hoppas att er måndag var bra! Vi får se hur förkylningarna utvecklas... men vi alla somnade innan klockan var halv tolv i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar