tisdag 7 december 2010

Söndag den 5/12

Denna morgon så vaknade F och jag redan vid 9-tiden. Detta för att det skulle komma en fotograf och ta kort på de båda familjerna. Jag sprang direkt in i duschen och gjorde mig klar för fotograferingen. Innan fotografen kom till lägenheten så åt vi alla en väldigt god söndagsfrukost.

Vid elva-tiden så kom fotografen och började på att förbereda inför fotograferingen. Det rum som vår lilla familj sov i, skulle bli till en fotostudio. Lille H var väldigt engagerad i att hjälpa till :-) Det kanske är en framtida karriär för honom?

Så var det då dags för fotograferingen. Alla utom Emilia var roade, för hon tyckte inte om att bli fotograferad av en främmande människa. Men Henry gillade att ta kort med Emilia. Han var väldigt kärleksfull och såg mycket lycklig ut. Drygt tre timmar senare så var fotosessionen över. Vi får hoppas att det blev några fina kort ;-) Korten som togs, de ska användas av S & M till ett familjealbum som de ska ha i München.

När fotografen hade åkt iväg så matade F och jag Emilia. Efter hennes måltid så somnade snäckan på mitt bröst. Under tiden som hon sov så passade F och jag på att ta det lugnt och vi kopplade av helt enkelt. S & M bestämde sig för att ta en promenad med barnvagnen och försöka att få H att somna i den. De båda familjerna var ifrån varandra i någon timme eller så. Jag vet vi alla uppskattar varandras närvaro väldigt mycket, men samtidigt är det skönt med lite egentid...

Emilia bestämde sig faktiskt för att ta en riktigt lång sovpaus, så hon sov fram till klockan halv sex. Alltså nästan tre timmar. F har också börjat på att visa förkylningstecken och det vore tråkigt om hon också blev sjuk. Ju längre tid det tar innan Emilia blir sjuk, desto gladare blir jag.

S skulle på teater med en väninna under kvällen så hon åkte ifrån oss vid 1730. H låg också och sov ett tag inne i sovrummet. Under tiden som han sov så lagade M middag åt oss. Jag hade en sovande Emilia på mitt bröst och F kopplade av.

Efter middagen så myste jag och Emilia i soffan. M & H satt på golvet och tittade när F började förbereda packningen inför morgondagens hemresa. Efter någon timme så la sig H för att sova och vi andra tittade på tv och snackade skit. F gick och la sig vid elva-tiden men jag satt uppe med vår lilla nattuggla till dotter :-) Strax efter midnatt somnade Emilia och då gick vi och la oss också. Då hade alla andra redan lagt sig.

Hoppas att ni hade en riktigt bra söndag också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar