onsdag 1 december 2010

Tisdag den 30 november

I morse så ringde klockan 06 då det var dags att gå upp och duscha inför dagens resa. Strax före klockan 07 så kom min kära hustru upp och gick in duschen. Under tiden som min fru var i duschen så väckte jag Emilia och bytte blöja på henne för att därefter mata henne. När klockan var 08 så rullade vi ut från vår parkering och styrde bilen mot Arlanda.

Resan till Stockholm gick väldigt smidigt och det var inte överdrivet mycket trafik på vägarna. Jag satt bak hos Emilia för att hålla henne sällskap men vår dotter sov hela vägen till Arlanda :-) F och jag åt frukost i bilen för att spara tid. F hade igår kväll gjort i ordning smörgåsar åt oss. Strax före klockan tolv så hade vi lämnat bilen på parkeringen och blev körda till terminalen. F checkade in oss och jag bar Emilia. Vi dumpade bagaget i bagageinlämningen och sedan så bytte vi blöja på lilla Emilia.

Efter blöjbytet så passerade vi säkerhetskontrollen och Emilia fick omdömet att hon "typ var den sötaste bebisen nånsin" av tjejen som kollade genom handbagaget. Därefter så gick vi till ett fik och där så matade jag Emilia och vi tog en liten fika. Planet skulle ju gå 1605 och vi hade en hel del tid att slå ihjäl. Det blev faktiskt inte så mycket shoppat, mest lite tidningar och sånt.

Vi gick för att äta lunch och då såg vi att vårt plan var försenat en kvart... men lunchen var riktigt god. Vi åt på Marcus Samuelssons restaurang. Denna kan vi rekommendera varmt! F och jag njöt av att det skulle bli skönt med en gemensam semester. F hade ett stort mål med vistelsen på Arlanda och det var att få fika på Starbucks, men att det skulle bli så länge som det blev var inte riktigt meningen.

När vi satte oss för att fika på Starbucks, och även för att få Emilia att somna, så var planet försenat en kvart men en liten stund senare var det uppe i en halvtimme, för att slutligen bli drygt en och en halv timme försenat. Vi satt länge i soffgruppen på Starbucks och F drack några koppar av sitt favoritkaffe och jag drack en kopp varm hasselnötschoklad.

Kvart i fem så gick vi till vår gate och där satt vi drygt 45 minuter innan det var dags för boarding. I och med att vi var en "infant-familj" så fick vi gå ombord först :-) Jag kan ärligt säga att jag var lite orolig inför hur Emilia skulle gilla flygningen men det gick hur bra som helst och när vi hade landat i München så skrattade Emilia jättemycket och resten av passagerarna log och tittade förundrat på vårt lilla mästerverk.

När vi hade hämtat bagaget så gick mot utgången och då stod F:s bror där för att hämta oss. Denna fina service tackar vi för! Under bilresan in till stan så beställde vi pizza. Vi var i lägenheten ungefär vid 21-tiden och sedan var vi uppe och snackade skit till strax före tolv. Det var naturligtvis jätteroligt att träffa M och S igen! Emilia var inte sugen på att sova förrän då och Emilia och jag la oss då i bäddsoffan och F sov på en madrass på golvet. Jag tror att hon var sliten och ville få sova lite grann för sig själv. Vi sov riktigt gott!

Trots att planet var försenat, så måste ändå resan betraktas som en succé, med tanke på hur bra Emilia var under hela dagen! En fin pärla till dotter vi har! Hoppas att er tisdag var bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar