måndag 27 december 2010

Måndag den 20 december

Denna morgon så gick F upp tidigt för hon skulle börja jobba klockan 09 och samma tid skulle svärmor vara på fotvård. Emilia och jag vaknade inte förrän klockan var drygt halv elva. Då gick vi upp och bytte blöja på lilltjejen och sedan så fick hon frukost. Hon med mycket god aptit och sedan så fick Emilia sitta i babysittern under tiden som jag gjorde upp eld i vedspisen och åt frukost själv.

Svärmor var hemma vid elva-tiden och då började hon att plocka i ordning lite grann. Emilia satt fortfarande i babysittern och "pratade" massor med mormor :-) Det är riktigt roligt att höra och se hur mycket engagerad och livfull som vår dotter har blivit bara under den senaste veckan. Det är nog de största stegen hittills i hennes utveckling!

Svärmor och jag åt rester till lunch och sedan så fortsatte hon med julstöket. Emilia fick sitta i babysittern medan jag gick ut och hämtade mer ved. Sedan så passade jag även på att skotta en del snö. Därefter gick jag in igen och drack en kopp té.

Helt plötsligt så var klockan sju. Naturligtvis hade Emilia fått mat ytterligare ett par gånger och så :-) Svärmor gick ner till tv:n och jag surfade lite på datorn. Klockan tio var F hemma och det märktes att det hade varit en riktigt lång arbetsdag för henne. Vi åt alla en sen middag och sedan gick vi och la oss.

Hoppas att er måndag var trevlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar