onsdag 8 december 2010

Tisdag den 7 december

Denna morgon så vaknade vår lilla familj strax efter klockan elva och när vi vaknade så kunde vi konstatera att båda Emilia och F hade blivit ännu mer förkylda. Vi gav lilla Emilia en Alvedon och vi såg till att hon fick i sig en del vätska men då hon var täppt i näsan så kräktes hon upp lite grann av maten.

För att vara på säkra sidan så ringde vi sjukvårdsupplysningen och de sa till oss att ge Emilia lite näsdroppar och även lite uppkokat och avkylt vatten. Idag så var vatten en större favorit än maten... det märktes att Emilia inte mådde bra för hon var hängig och trött. Men hon gnällde inte alls...

Klockan fem så var F och jag till HusmanHagberg för lite information om det nya området på Hammarö som heter Östra Bärstad. Detta område har vi varit intresserade av att köpa hus på. Vi var där på det första mötet strax innan sommaren och då sa de att prisbilden skulle vara någonstans mellan 2 till 3 miljoner. Det är fortfarande mycket pengar men det hade varit möjligt att klara av, nu så visade det sig att priserna började på 3,5 miljoner och så mycket pengar har vi inte att det är möjligt. Detta gjorde att vi drog oss ur innan det hann börja...

Väl hemma igen så svärmor det att Emilia hade sovit hela tiden och inte ätit nåt alls... Vi gav lilltjejen lite ersättning och vatten om vartannat men det är inte samma tjej som normalt. Då både F och jag var slitna så beställde vi pizza till kvällsmat. Det var gott och skönt med färdigmat.

F gick och la sig vid 23-tiden för hon var helt paj men då Emilia var hängig så gav vi henne en alvedon och tog tempen på henne som visade 38,4 grader. Jag satt upp med Emilia och tittade klart på det sista avsnittet av Miami Vice. Nu är denna serie slut så nu får det bli nåt annat i tv-väg för mig. Emilia somnade strax för ett så då gick jag och la henne i sängen. Därefter passade jag på att gå på toa men F kom upprusande med Emilia för lilltjejen hade vaknat och spytt i sängen...

Jag ringde sjukvårdsupplysningen igen som då sa att vi skulle hålla koll på tempen under natten men om den gick upp så skulle vi åka till akuten direkt. Drygt två timmar senare så vaknade Emilia och var oerhört varm och lätt hysterisk. Det visade sig att tempen hade gått upp till 39,2 grader.... så mitt i natten blev det en tur till akuten och där visade det sig att det "bara" var en vanlig förkylning.

Vi var hemma strax efter halv fyra så då skickade jag F i säng och jag blev uppe med Emilia tills dess att hon somnade. Klockan fem gick vi och la oss...

Denna tisdag tillhör inte de roligaste i mitt liv. Jag känner mig så hjälplös när min älskade lilltjej gråter och är sjuk. Man vet ju inte vad man ska göra... men jag är oerhört glad över att jag har F som min älskade fru! Tack för att det är vi två, F! Puss på dig!

1 kommentar:

  1. Ja inte trevligt när de små liven blir sjuka. Er situation idag väcker minnen till liv hur det var när du och dina bröder var sjuka. Tur att vårdcentralen här hade dygnet-runt-öppning på den tiden; som en läkare sa en gång till oss: "bättre ringa en gång för mycket än en för lite". Så stå på er varje gång hon blir sjuk (förhoppningsvis blir det sällan). Kramar

    SvaraRadera