söndag 5 december 2010

Lördag den 4/12

I morse så vaknade vår lilltjej och jag som vanligt efter det att klockan passerat tio på förmiddagen. Det är skönt att få sova när vi har semester och lilla Emilia sover lika gott som far sin. Tror även att Emilia har fått sömngenen från farfar faktiskt. Emilia har även värvt kamingenen, dvs att hon är oerhört varm när hon sover. Jag gillar att min dotter har ärvt dessa fina egenskaper :-)

Denna dag tillbringades till stor del bara med M & H samt lilltjejen, för S & F gjorde ett antal shoppingturer till olika köpcenter. De kom hem emellanåt och lämnade av det de hade shoppat. Emilia och jag tillbringade en stor del av dagen i den bekväma skinnsoffan. Hon sovandes på min arm och jag surfandes på min mobil. M & H tog en liten tur till lekparken men sen så ville H hem och sova, så han sov en del av eftermiddagen. M passade på att läsa lite när sonen sov.

På kvällen så kopplade hela familjen av hemma i lägenheten och M gjorde middag åt oss alla. Det var en god middag och sen så sjönk vi alla ner i soffgruppen och slappade. Emilia turades om att vara antingen hos F eller hos mig. Under tiden så åt alla vuxna en massa snacks :-)

Alla andra har rejäla förkylningstendenser och de la sig därför, så Emilia och jag stannade uppe till klockan ett. Hon somnade gott på min arm då och sedan så la jag henne i sängen. Det tog dock ett tag tills dess att jag kunde somna. Medan Emilia sov så låg jag och tittade på henne. Hon är så himla go' när hon ligger och skrattar samtidigt som hon snarkar... det är min dotter det! ;-)

Jag måste även berätta att vår lilla dotter blev hela tre månader gammal idag. Tänk vad tiden har gått fort sedan hon föddes. Det har varit en helt underbar tid och jag hoppas att det fortsätter i samma anda.

Jag hoppas att ni hade en riktigt bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar