lördag 18 december 2010

Torsdag den 16/12

Det märktes att jag inte var helt frisk för jag vaknade inte förrän klockan hade hunnit bli fem minuter i elva. Så här länge har jag inte sovit på... jag vet inte... men längesen är det i alla fall. Kände mig dock inte utvilad, utan snarare som om jag hade blivit överkörd av ett tåg flera tusen gånger. Svärmor hade åkt till jobbet så jag var helt själv i huset och jag måste säga att det var skönt med tystnaden omkring mig.

Det första jag gjorde var att tända en eld i den vedspis som finns i köket och sedan så gjorde jag i ordning frukost. Jag satte mig vid köksbordet och läste morgontidningen länge. Därefter så gick jag ner i källaren och ägnade mig åt lite dataservice åt både svärfar och svärmor. Deras respektive datorer behövde rensas och uppdateras. Därefter så satte jag mig vid köksbordet och drack en kopp té och slösurfade lite.

Framåt 15-tiden så passade jag på att gå ut och hämta mer ved så att det skulle finnas inne om det behövdes. Åt lite rester till lunch och sedan så läste jag lite i några tidningar som jag hade med mig. Hastigt och lustigt så var klockan efter halv åtta och svärmor kom hem... denna dag hade verkligen runnit iväg och jag hade fått lite välbehövlig vila.

Naturligtvis så hördes F och jag några gånger under dagen också. Läkaren hade ringt hem till oss och i samråd med F så blev vi utskrivna från sjukhuset. Officiellt sett så var Emilia nu frisk :-)

Kvällen tillbringades i tv-soffan tillsammans med svärmor. Vi tittade på Robinson och Lyxfällan. Jag gick och la mig före klockan halv elva denna kväll. Det hör inte heller till vanligheterna! Hoppas att ni hade en bra torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar