lördag 18 december 2010

Måndag den 13/12 - onsdag den 15/12

Även dessa dagar tillbringades på sjukhuset i Karlstad. Samma rutiner och händelser som de tidigare dagarna men det sköna var att Emilia blev allt bättre och friskare. Dessutom så blev hon alltmer det gamla vanliga charmtrollet. Hon charmade sköterskorna med sitt goa' leende så att de blev helt tagna av vår lilla tjej.

På onsdag klockan 0930 när det var morgonrond så blev Emilia och jag permitterade från sjukhuset. Det var skönt att äntligen få lämna sjukhuset och att vår underbara dotter var betydligt mera frisk än när vi åkte in. Då F jobbade så kom svärmor och hämtade oss på sjukhuset. Denna hjälp tackar vi för!

Klockan halv tolv på förmiddagen var vi hemma och Emilia och jag sjönk ner i soffan och kopplade av. Ganska så snart ville Emilia ha mer mat och det fick hon naturligtvis! Men jag hade blivit smittad så jag var inte helt frisk om man säger så... när min fru slutade klockan 19 från jobbet så körde min svärfar ut mig till deras bostad på Hammarö. Läkaren hade nämligen rekommenderat att Emilia och jag skulle vara ifrån varandra några dagar så att hon blev helt frisk och att jag inte kunde smitta henne.

Emilia och F fick därför umgås med svärfar under kvällen, då han sov i vår lägenhet för att han skulle hinna med ett tidigt morgontåg på torsdagen. Jag och svärmor umgicks i tv-soffan och tittade på en massa program. Min svärmor har nog VM-guld i att byta tv-kanaler med fjärrkontrollen :-)

Onsdagen var för övrigt också min frus första arbetsdag sedan midsommar. Hennes kommentar var "det känns inte som om jag har varit borta, allt var som det brukar...". Skönt att min fru snabbt kom in i arbetet. F ska nämligen jobba extra några dagar nu under december och jag ska vara pappaledig de dagarna.

Jag gick och la mig före klockan elva denna kväll och jag antar att jag somnade ganska så fort ;-) Hoppas att ni har haft det bra mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar