fredag 3 december 2010

Torsdag den 2/12

Idag så vaknade Emilia och jag vid 10-tiden. Det var en riktigt god natts sömn för oss båda. När vi kom upp så hade de andra redan vaknat och även ätit frukost. Det känns faktiskt lite grann som att vara tonåring och sova bort hela helgen, men tänk vad skönt det är att kunna njuta så av livet! Det är helt underbart att ligga bredvid min underbara dotter och titta på henne när hon sover :-)

Under tiden som F matade Emilia så passade jag på att äta frukost. Efter frukosten, dvs kl 12, så var det bara att hoppa in i duschen och göra sig i ordning för en dag på stan. Denna dag så skulle S & H och vår lilla familj ta en tur på stan. I och med att vi hade ätit så mycket under gårdagskvällen så bestämde vi oss för att vi skulle promenera in till "stan", dvs shoppinggatorna.

Promenaden var på drygt 25-30 minuter och det var fint att se München klätt i en fin vinterskrud. Mitt främst mål med denna shoppingtur till stan var att köpa ett par nya finjeans på S Oliver. Detta mål infriades så nu har jag med mig hem ett par snygga jeans för lite finare tillfällen ;-)

Min kära F samlar på berlocker från Thomas Sabo, så jag köpte en fin berlock till henne. Ni får se den när vi kommer hem. Sedan så köpte F även en julgranskula på samma affär. Gladast av alla var nog ändå lille H som en fick påse med gummibjörnar. Detta godis åt han snabbt upp :-D

Vi besökte många butiker denna dag, så det är inte lätt att komma ihåg alla, men de viktigaste butikerna är nämnda :-) När vi fikade så passade vi även på att mata H och Emilia. Vi satte oss i myshörnan/barnhörnan på fiket och det ensamma tonårspar, som hade tänkt att myshångla lite där innan vi kom, fick snabbt tänka om ;-) Jag tror att de kände sig lite besvikna över att ha missat detta tillfälle... så de gick efter ett tag.

Väl hemma så var det dags för blöjbyte och matning av Emilia igen. Detta tog jag hand om så att S och F kunde ägna sig åt att göra i ordning maten för kvällen. Det blev kyckling med hemmagjord klyftpotatis. Det smakade bra.

Lille H börjar på att bli mer förkyld så S & M fick ta en tidigare kväll än först planerat. Dock så hann de med att sitta framför datorn och shoppa lite. Sedan så gick de och la sig. F och jag satte oss i köket med Emilia  och hängde där ett bra tag. Jag passade på att läsa lite och F surfade lite med sin telefon.

När vi väl kom i säng så sov hela vår familj väldigt gott! Jag hoppas att ni hade en bra torsdag också!

1 kommentar:

  1. Låter som härliga dagar. Hoppas ni har bättre väder än vi har. Visserligen uppehåll men alldeles för kallt, just nu -10, men har under veckan varit mellan -15 och -20. Dock bättre med lite kyla än slask men räcker om det är ca -5 till -10. Ha det bra och hälsa

    SvaraRadera