söndag 26 december 2010

Söndag 19/12

Denna morgon så vaknade vår lilla familj omkring halv elva, tydligen var alla tre ganska så trötta. Emilia fick frukost först och sedan så åt mamma och pappa frukost. Under tiden så satt Emilia i sin babysitter och gav en massa ljud ifrån sig. Hennes "prat" blir allt intensivare och samtidigt så gör hon det oftare också. Det börjar verkligen på att bli en liten individ nu av vår lilla tjej :-)

Svärföräldrarna och vi fikade lite vid lunchtid och sedan så åkte svärföräldrarna till Kristinehamn för att fira ett kusinbarn till F. Vi valde dock att stanna på öa för att inte utsätta Emilia för en massa folk och eventuell smitta. Vi satt i köket och snackade en massa skit min kära F och jag. Emilia satt bredvid och skrattade en hel del.

Under dagen så har vi också eldat en hel del i vedspisen för att hålla uppe värmen i huset. Det är riktigt mysigt när det knäpper i träet... det går åt en hel del ved nu kan jag säga när det är så kallt ute.

Strax efter klockan fem så kom svärmor hem till öa och svärfar var på väg till Göteborg för att jobba imorgon. Svärmor slängde ihop en sallad till middag. Det var gott och efter middagen så åkte F in till stan för hon skulle jobba kl 09. Vi hade kommit överens om att det var bättre för henne att sova inne i vår lägenhet i stan för att slippa gå upp allt för tidigt. Emilia och jag pussade F hej då och sedan så åkte F.

Svärmor, Emilia och jag bänkade oss framför tv:n och tittade på Day After Tomorrow på fyran. Det är en katastrof-film som jag gillar och den är även lite tänkvärd om vad som skulle kunna ske. I verkligheten så skulle det ta 50-60 år för det som tar drygt tre veckor i filmen. Men troligtvis är den verkliga tidsrymden för kort för att våra beslutsfattare skulle kunna göra något vettigt...

Hoppas att ni hade en bra söndag!

Jag kommer att blogga imorgon igen och jobba ikapp det som jag ligger efter. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar