söndag 12 december 2010

Onsdag 8 december till söndag den 12 december

Jag har som bekant inte bloggat på några dagar nu och anledningen till det är att vi i onsdags klockan 14 hade en tid på barnakuten här i Karlstad och sedan dess så har Emilia och jag varit inlagda. Efter det att vi hade somnat natten till onsdagen så hade Emilia ännu högre feber när vi vaknade. Jag ringde 1177 och vi fick tiden kl 14.

Läkaren som tog emot oss konstaterade att nåt var fel på Emilia men hon kunde inte avgöra vad det var, så fick vi fick ett rum på avdelning 12 här på Centralsjukhuset. Under onsdagskvällen så togs det en mängd prover och Emilia fick även en sond monterad, för att hon skulle kunna äta.

F och jag bestämde att det var bäst att jag bodde med Emilia, då F själv var rejält förkyld och behövde få ordentlig nattsömn. De sista proverna (första dagen) togs kl 03 natten till i torsdags. På fredagen så konstaterades det att Emilia hade RS-viruset.

Sedan klockan 14 i onsdags så har alltså CSK avdelning 12 varit Emilias och mitt tillfälliga hem. Personalen har varit väldigt bra och förstående samt hjälpsamma. I alla fall vad gäller barnsjukvården så får vi verkligen valuta för våta skattepengar! Dessutom så har frukosten smakat bra ;-)

Tänker inte skriva för mycket om vad som har hänt, då varje dag i stort sätt har sett likadan ut... ni som vill veta hur det har varit kan fråga mig när vi träffas. Nu är vi inne på den femte kvällen och förhoppningsvis så går vår vistelse mot slutet. Vi får hoppas att lilla Emilia börjar äta snart för egen maskin!

Det jobbigaste med hela vistelsen har varit att man som förälder är oerhört oförmögen till att kunna påverka situationen och denna hjälplöshet har gjort mig extremt frustrerad. Att se min lilla dotter må så dåligt som hon har gjort, det har helt enkelt varit fruktansvärt jobbigt och tårarna har många gånger varit nära... det är i dessa stunder som jag är glad över att min fru F är fantastiskt underbar och jag tror att vi tillsammans som par faktiskt kommer att ha fått en ännu starkare relation till varandra efter denna händelse. Älskar dig massor F!

Tack till alla er som har visat omtanke och brytt er!

1 kommentar: