lördag 4 december 2010

Fredag den 3 december

Idag så vaknade Emilia och jag vid 10-tiden. Anledningen till att jag ligger så länge i sängen är att min dotter vaknar när F eller jag går upp, så därför ligger jag kvar i sängen och F kan gå upp och umgås med S & H. När Emilia och jag kom upp så åt vi frukost och hängde lite i köket med dom andra.

Efter att vi hade ätit frukost så gjorde vi oss alla i ordning för en tur på stan. Vi skulle åka till OEZ och shoppa lite. Vi gick en kort promenad på några minuter för att komma till tunnelbanestationen. Därifrån så åkte vi till det aktuella shoppingcentrat och där är det massor med butiker! Vi gick runt och titta i en massa butiker för att se om vi hittade nåt att ha. Jag hittade en ny väska som jag ska ha till jobbet. Den jag har nu är sliten så det var bra att jag fann en nu. Jag har faktiskt letat ett bra tag efter en passande väska. Sedan så blev H hungrig och det började även bli dags för Emilia att äta, så vi gick till McDonalds för att äta. Maten var ju som vanligt men gladast av alla var nog H som fick en chokladbit av en gammal man :-)

En rolig grej på McD var att brickunderläggen var ett monopolspel. Genom att köpa olika menyer så får man stickers i form av gator eller rabattkuponger. Jag vann en cappucino åt F. I detta monopol så kan man vinna pengar, resor, bilar, datorer, iPhones m.m m.m. Ett "bra" sätt att locka kunder att äta ofta på McD...

Efter lunchen så åkte alla utom F hem. F ville vara kvar och shoppa ett tag till men vi andra tog tunnelbanan hem. Väl hemma så matade jag Emilia, hon vaknade faktiskt inte förrän vi kom tillbaka till lägenheten! Naturligtvis passade jag även på att byta blöja på min lilla dotter. F kom väl hem en knapp timme efter oss.

Resten av dagen/kvällen tillbringades i soffan tillsammans med min dotter och alla de andra. Vi åt tacos till mat och det är ju alltid gott ;-) Sedan så tittade vi även på några avsnitt av Mia & Klara på DVD och det åts även ganska mycket snacks :-D

Jag får inte heller glömma bort att nämna att Emilia och F badade badkar också. Det är skönt att Emilia tycker om att bada. Idag så verkade faktiskt lilltjejen njuta av att bada. Det var sött att se mor och dotter i badkaret :-)

Vi la oss efter tolv nån gång. Hoppas att ni hade en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar