tisdag 30 november 2010

Måndag den 29/11

I natt sov vår lilla familj väldigt gott tillsammans i sängen. Emilia snarkade faktiskt vid några tillfällen och jag gjorde säkert samma sak. När klockan väl ringde 07 så var jag snabbt uppe ur sängen och inne i duschen. Duschen var riktigt go' denna morgon. Frukosten åts också fort och detta för att jag skulle gå till jobbet idag. I och med att det tar en kvart längre tid att gå än att cykla så gäller det att jobba in denna tid.

Promenaden till jobbet var väldigt kall för det var nästan 13 minusgrader ute och detta tillsammans med blåst gjorde att jag längtade efter att få vara inomhus. Väl på jobbet så tog vi oss faktiskt tid till att städa kontoret! Detta händer inte ofta, så jag tror att det var en belöning för det fina jobbet förra veckan... Arbetsdagen gick ovanligt snabbt och det gick helt okej för mig men inte för kontoret som helhet. Min chef och jag hade även ett möte då vi planerade december månad för min del. Detta med tanke på att jag ska vara föräldraledig ett antal dagar och jag måste säga att vi löste allt mycket bra och smidigt.

Jag var hemma strax efter klockan 18 och då såg jag till att föra över lite tv-serier till min frus iPhone och sedan så plockade vi i ordning lite grann. F åkte till Max och köpte mat åt oss och jag "styrde" lite hemma. När vi väl hade ätit så matade jag Emilia och bytte blöjor på henne under kvällen. Emilia och jag myste i tv-soffan medan F packade det sista.

Det ska bli så skönt att resa till München imorgon! Bilresan blir inga problem för Emilia och jag håller tummarna för att flygresan går bra också. Vi får hoppas att det inte är allt för snöigt och halt på vägarna... F gick och la sig vid elva-tiden så att hon skulle vara pigg att köra bil. Min lilla dotter ville inte somna förrän strax före 01 i natt, så vi kom i säng i då. Det var skönt att lägga sig och somna :-)

Hoppas att ni hade en bra måndag! Jag får se hur ofta jag kan uppdatera bloggen nu när vi ska till München. Ha det så bra så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar