tisdag 16 november 2010

Tisdag den 16/11

Som vanligt kan jag faktiskt nu säga, så sover vår lilla dotter hela nätterna och detta är helt underbart. Vi tar vara på detta och njuter av hennes sammanhängande sömn. Min fru har haft lyxen att inte behöva gå upp för tidigast halv elva de senaste två dagarna! Inte illa alls! Emilia verkar njuta av sömnen i dubbelsängen :-)

I morse så var jag pigg och det gjorde att jag en liten längre dusch än vanligt och dessutom så passade jag på att äta en långfrukost framför datorn idag. Skönt att koppla av innan jobbet kallar. Dock märktes det att det hade blivit kyligare för det tog över fem minuter att få upp det frusna cykellåset. Detta gjorde att när jag kom hem från jobbet så ställde jag min cykel inomhus i cykelförrådet. Allt för att slippa problem i morgon när det ska vara ännu kallare...

Arbetsdagen gick ganska så snabbt fastän det inte gick lika bra som igår rent resultatmässigt. Men i det stora hela så var det en helt okej arbetsdag men inget speciellt att rapportera... Återigen så gick cykelturen hem snabbt och idag var det riktigt kyligt och halt.


Idag så var jag hemma innan klockan sex och min kära dotter satt i babysittern och tittade på sin mamma F som satt framför datorn och surfade lite. Jag satte mig på golvet och pratade samt gosade mycket med underbara dotter. Undra vad hon tänker egentligen när det sätter sig nån på golvet och kittlar henne samt luktar en massa på henne. Men bebisar luktar så gott att det är helt underbart! Den som skulle kunna utveckla en parfym som luktade bebis skulle bli stormrik på mycket kort tid. För alla som jag känner tycker att "bebisdoft" är bland det absolut bästa som finns.

Kvällen tillbringade hela familjen i tv-soffan och mamma F och jag tittade på Masterchef Australia. Ett program som har gått under ett antal veckor nu men som är mysigt och intressant att titta på. Därefter så tittade F på Biggest Loser, då passade jag på att äta lite kvällsmat. Idag blev det en stor kopp té och några smörgåsar. Därefter så har vi tittat på tre stycken avsnitt av The Amazing Race och nu så är det dags att gå och lägga sig.

Jag hoppas verkligen att ni har haft en bra tisdag! Det ska bli spännande att se hur snabbt lilltjejen somnar nu. Sov gott på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar