måndag 22 november 2010

Söndag den 21e november

Idag så sov faktiskt far och dotter fram tills dess att klockan var elva. Sista timmarna i sängen så hade Emilia kommit allt närmare mig och den sista timmen så låg Emilia och höll mig i handen. En fantastiskt mysig morgon! För egen del så var det skönt att få sova länge för en gångs skull. Det kändes som om det behövdes denna morgon. F hade vaknat ett par timmar tidigare och hon hade redan hunnit äta frukost när vi kom upp...

Förmiddagen tillbringades framför tv:n och datorn. Jag åt lite frukost och passade på att kolla lite sportnyheter. Emilia åt naturligtvis lite frukost också. Sedan så gjorde vi oss i ordning för vi skulle vara borta strax efter klockan två.

Vi var och träffade B och A i familjen Be klockan 14. Vi fikade och snackade lite skit. Sedan umgicks B, Emilia och jag i soffan medan A och F gick i genom dopprogrammet och gjorde de sista nödvändiga förändringarna. Jag har inte varit så involverad i dopprogrammet utan det har min kära hustru gjort med väldigt bra resultat. Är djupt imponerad över hennes lay-out-kunskaper!

Efter att ha varit hos familjen Be så åkte vi ut till Hammarö och lämnade av lite grejer som skulle svärmor skulle tvätta och gå i genom. Det var mest lite mer barnkläder och sedan så var vi där av en annan anledning också. Och det var att vi hämtade en del av allt julpyssel som F (och jag) äger. Det är nämligen dags för en av min kära hustrus favoritsysslor, att julpynta vårt hem. Jag är av den uppfattningen att jag tycker att det är mysigt och fint med julpynt men jag har varken ork eller intresse av att julpynta.

Vår lägenhet kommer att bli jättefin när F är klar med allt pyntande. Naturligtvis så hjälper jag till och bär om F vill det men hittills idag så har jag inte gjort nåt alls med pyntet. Under tiden som F pyntar så har jag myst med Emilia i soffan. Trots mitt "ointresse" av julpynt så uppskattar jag hur fint det blir och jag är oerhört stolt över hur vackert F gör vår bostad. Bara så du vet så får du köpa mer julpynt om vi behöver det ;-)

Vår vän D kom över på en liten fika och lite kortspel. Han var hos oss i en knapp timme och sedan gick han hem igen. F kollade sedan på Ensam mamma söker och jag surfade och myste med Emilia under tiden. Därefter så kollade jag på The Event. Strax före klockan halv tolv så var jag i säng men min dotter var pigg och stannade uppe med mamma F. Jag somnade skönt :-) Hoppas att ni hade en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar