torsdag 4 november 2010

Onsdag 3/11

I natt så sov Emilia hela natten och det tycker vi är skönt, rent utav lyxigt om man får säga så :-) Mamma F och jag var faktiskt uppe ett litet tag innan Emilia vaknade strax efter halv tio. Mamma F hann dricka en kaffe och jag en kopp té innan det var dags att mata Emilia. Jag passade på att mata lilltjejen då jag inte brukar vara hemma så mycket på dagarna. Måste säga att det har varit "skönare" att vara hemma när jag får tid med min familj.

Emilia är ett ovanligt tyst och snällt barn om jag får säga det själv. Kanske är det så att vi har fått det fantastiska barn vi förtjänat när det tog oss drygt tre år att bli gravida? Dessa tre år var jobbiga emotionellt men nu, med underbara Emilia hos oss, så känns det som om denna kamp var en fjärt i universum... Emilia är en otroligt fantastiskt bra lön för mödan! :-)

Jag var ensam hemma ett tag idag för Emilia och mamma F var på BVC för besök. Lilla Emilia väger nu över fem kilo! Hon ätit bra minsann och blir större för varje dag som går. Helst av allt så hade jag stannat hemma och varit pappa på heltid men så bra har vi det inte, finansiellt sett, att det är möjligt. Men drömma måste man ju få göra? När mor och dotter var på stan så passade jag på att plocka i ordning i köket.

När F och Emilia kom hem, så passade jag på att mysa med min lilla dotter i soffan. Faktum är att jag, med min dotter på bröstet, tillbringade resten av kvällen i soffan spelandes demon till Football Manager 2011. Det var en mysig kväll och mamma F höll på med scrapbooking under tiden. Emilia och jag gick la oss strax efter halv tolv. När vi somnade vet jag inte... men jag hoppas att ni alla hade en riktigt bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar