lördag 13 november 2010

Torsdag den 11 november

Denna natt så sov hela familjen väldigt bra och vi funderar på om det inte vore värt pengarna att skaffa en bredare säng... för emellan F och jag så har vi en liten elitgymnast. I alla fall så verkar det som om vår dotter vill ägna sig åt detta, för som hon sparkar och vevar med armarna ibland när hon sover. Inte konstigt att Emilia sover så mycket som hon gör, eftersom hon har ett träningspass under tiden som hon sover och borde vila...

Klockan ringde som vanligt klockan 07 och det var bara att bege sig in i duschen. Duschade kallt idag för det brukar jag inte göra. Men det var skönt som omväxling. Sedan så blev det frukost framför datorn och lite slösurf. Cykelturen till jobbet gick snabbt och det var skönt att snön var borta. I och med att det var plusgrader så var det inte heller halt.

Arbetsdagen gick snabbt och det var faktiskt återigen en riktigt bra dag för hela kontoret. Det var längesedan som vi sålde så mycket som vi gjorde idag. Bra jobbat alla! Cykelturen hem från jobbet gick extra snabbt då vår vän Emma var på besök. Vi träffar henne typ en gång per år så det gäller att ta till vara på tillfället att få träffa henne. Min fru F och Emma lärde känna varandra när de jobbade ihop och sedan dess är hon en del av min frus liv. Hon är en riktigt rolig och fascinerande person. Emma hade köpt en riktigt fin present åt Emilia.

Under kvällen så åt Emma och jag pizza från Florens. Ja, jag vet - två dagar i rad men ibland så måste man få vara bekväm och lat :-) Min fru F åt soppa istället, för hon går på en liten detox-kur. Vi tittade på Robinson och det var kul att underdogsen vann tävlingarna denna gång. Snacka om att det andra laget var dåliga förlorare! Naturligtvis så umgicks även Emma och Emilia en hel del med varandra.

Jag var trött så Emilia och jag gick och la oss strax efter klockan elva. Min dotter var dock inte trött så F kom in i sovrummet och hämtade henne och jag fick sova. Hoppas att er torsdag också var bra!

2 kommentarer:

  1. Äsch då, man kan ha tre ungar i en 160 cm bred säng. :) Lika bra att inte vänja sig. Vad slutar det med då om man ska öka 40 cm per unge? *fniss* Å ni har säkert redan en på 180.

    SvaraRadera
  2. Vet hur det är att ha barn i sängen. Ibland så litet utrymme att man knappt kunde vända sig, men vad gör man inte för sina älskade små barn? Trångt (även om sängen var bred) men skön närvaro!

    SvaraRadera