lördag 20 november 2010

Fredag den 19 november

I natt sov Emilia och jag skönt bredvid varandra men min kära hustru lyckades inte somna förrän halv fyra. Det kanske är så att hon börjar på att märka av att hon sover länge på dagarna? Men hon låg kvar i sängen hos oss och surfade lite med sin mobil. Tidigare så drömde jag väldigt mycket olika och konstiga drömmar men sedan Emilia föddes så har antalet drömmar sjunkit markant. Det är faktiskt så att jag inte ens kommer ihåg när jag drömde senast och det är väldigt ovanligt för mig.

Morgonrutinerna var precis som vanligt och det tycker jag är bra för då är allt som det ska vara :-) Cykelturen till jobbet gick snabbt och arbetsdagen var lite tyngre än vad det har varit den senaste tiden. Men som dom säger "det som inte knäcker dig, det härdar dig". Jag tror att de flesta uppskattade när klockan blev 17 och att vi fick gå på helgledigt då.

När jag kom hem så satt F och åt lite lasagne för hon skulle på bio med D klockan sex och se den senaste Harry Potter-filmen. Själv fick jag äran att vara hemma tillsammans med Emilia. Emilia började sin kväll med att sitta i babysittern och strax efter klockan sex så var det dags för mat. Hon åt med väldigt god aptit och när jag sedan skulle få henne att rapa så somnade hon på mitt bröst istället ;-) Lika mysigt varje gång! Hon slumrade väl till i en kvart eller nåt sånt. Därefter så vaknade hon och grät...

Anledningen till det kom strax och det var att hon var hård i magen och - ursäkta detaljerna - bajsade den största omgången som jag har varit med om. Antar att det var skönt för henne, för då jag la Emilia på skötbordet och bytte blöja på henne så skrattade hon gott. Jag tror även att mobilen med de snurrande djuren som hänger ovanför henne gjorde sitt till ;-) Efter depåstoppet på toaletten så satte jag henne i babysittern och där fortsatte hon att småle och njuta av tillvaron.

Jag passade på att se ett avsnitt av Miami Vice och spela lite Football Manager under kvällen också. Emilia och jag hade en riktigt bra kväll tillsammans. Min kära fru kom hem vid 21-tiden och vi tittade sen på två avsnitt av The Apprentice. Strax före halv tolv så gick hela familjen och la sig :-) Jag hoppas att ni hade en lika bra fredag som jag hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar