onsdag 10 november 2010

Tisdag 9/11

I natt sov lilla Emilia återigen skönt i vår dubbelsäng. Jag har ju vant mig vid att sova med Emilia mellan mamma F och mig. Det är mysigt och det skulle faktiskt kännas konstigt om hon inte sov i vår säng. Naturligtvis är det bättre om Emilia skulle sova i sin egen säng men av bekvämlighetsskäl så är det bra med henne i vår säng.

Mina båda tjejer sov gott i dubbelsängen när jag gick upp strax efter klockan sju. Det blev en ganska snabb dusch och sedan så unnade jag mig själv en långfrukost framför datorn. I mina morgonrutiner så ingår det också att förbereda Emilias frukost och det är någonting som numera går av sig själv. De första arbetsdagarna efter pappaledigheten så glömde jag bort att göra i ordning nappflaskan men nu någon månad senare så är det en naturlig del av morgonens att-göra-lista.

Cykelturen till jobbet var väldigt kylslagen och det hade varit skönt att istället få krypa upp i soffan med en filt över sig och se på film och samtidigt mysa med Emilia. Men man ska ju vara glad att man har ett jobb att gå till. Arbetsdagen var riktigt bra och överlag kändes det som om de flesta av mina kollegor också hade bra en dag. Det är roligt med sådana dagar!

Jag har var hemma strax efter klockan sex och då hade vi besök av Emilias morbrors förra flickvän med dotter. Det är alltid lika roligt att träffa Ki och S. Jag måste säga att det känns tråkigt när man ibland tappar kontakten med personer som är så genuint trevliga. Får verkligen hoppas att det inte dröjer lika länge tills nästa gång. Vi snackade en hel del kring förlossningen och hur det är att vara småbarnsförälder. Jag tror att Emilia var fascinerad av S härligt eldiga röda hår. Det kändes i alla fall så. Emilia tittade väldigt fokuserat på S hår :-)

Efter det att Ki och S åkt hem så åt F och jag middag. F har börjat att äta soppor igen för att gå ner lite i vikt. Jag måste säga att jag är grymt imponerad över min frus målmedvetenhet och engagemang för detta. Är verkligen stolt över dig min kära hustru. Ännu mer imponerad blir jag när hon utan problem slänger ihop en fantastiskt god korvstroganoff utan att ens smaka av den! Det är bra jobbat det!

Senare så tittade F på lite tv och jag passade på att spela lite FM2011 innan det var dags för oss att komma i säng. Denna kväll var inte Emilia så pigg på att sova. Men vi var i säng strax efter klockan elva. Hoppas att er tisdag var bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar