söndag 28 november 2010

Söndag den 28 november

I natt så sov vår lilla familj gott tillsammans i dubbelsängen. Emilia vaknade till lite och började veva med armarna som hon gör ibland. Efter att jag kramat om henne så somnade vår flicka om och naturligtvis så somnade jag också om... klockan var halv elva när jag vaknade. Så mycket som jag har sovit denna helg, det var det länge sedan som jag gjorde. Skönt har det varit i alla fall!

Förmiddagen spenderades framför datorn och naturligt så matade jag och bytte blöja på Emilia. Under tiden så höll min kära fru på med tvätten. Emilia satt ett tag i babysittern samtidigt som jag städade i köket och F hängde tvätt. F har även börjat på att styra upp packningen inför resan till Tyskland på tisdag.

Vid två-tiden så åkte vi ut till Hammarö för söndagslunch med svärmor. Det var ett riktigt vinterväder under tiden som vi åkte bil ut till öa. Väl därute så åt vi lunch och snackade en massa skit som vanligt. Emilia passade även på att äta några gånger.

Vi åkte hem vid fem-tiden och då så plockade vi ordning lite grann här hemma. Emilia har suttit lite i babysittern och "pratat" under tiden som vi har gjort annat. Klockan åtta så tittade F på Ensam mamma söker och vid 21-tiden så badade vi Emilia. Det verkar faktiskt som om hon börjar tycka om det... därefter så matade jag Emilia och tittade på The Event. Under tiden som Emilia var i min famn så tog F hand om det sista av tvätten.

Nu är det dags att gå och lägga sig. Det är riktigt skönt att bara ha en arbetsdag denna vecka och sedan är det en veckas semester! Hur skönt som helst att få åka till Tyskland igen och hälsa på Fridas storebror med familj. Ska bli spännande att se vad svågern har hittat på för festligheter på fredag kväll i München ;-)

Hoppas att er helg har varit riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar