måndag 15 november 2010

Söndag den 14 november

Jag vaknade till strax före nio då min fru gick för att göra sig i ordning för pysseldagen med Fe men jag låg kvar i sängen och sov ett tag till. Min dotter höll mig i handen när jag vaknade lite senare och det var riktigt mysigt :-) Så jag bestämde mig för att ligga i sängen och titta lite på min söta dotter när hon sov. Hon är så himla go' min lilla Emilia!

När jag väl gick upp så gick jag in i badrummet och rakade mig och sen tog jag en varm och härlig dusch. F och Fe satt i köket och höll på med sitt pyssel. De gjorde både julkort och grattiskort. Min dotter vaknade också under tiden som jag var i duschen. Jag matade Emilia och sen hängde vi lite i soffan tillsammans. Lite senare så satte jag Emilia i hennes babysitter och då somnade hon till lite.

Nån timme senare var det dags för blöjbyte & matning och jag tog hand om detta. Emilia ville tillbaka till babysittern så jag lät henne sitta där och jag satte mig vid datorn och surfade en hel del. Jag laddade även ner den sista säsongen av Lost till Fe:s pojkvän E. Emilia somnade till ordentligt i babysittern så hon sov vidare.

F körde hem Fe och jag satte mig i soffan och kollade lite på tv. Emilia sov fortfarande när F kom hem efter att ha varit och handlat lite mat. Strax därefter så vaknade lilltjejen och ville ha uppmärksamhet. Från 15-tiden och framåt så myste jag med min dotter i soffan och F höll på med sin favorithobby scrapbooking ett tag till. Vi kollade sen på Ensam mamma söker, för min del så blev det mest surfande men jag höll min kära fru sällskap i soffan. Emilia var ibland uppe i våra famnar och ibland i babysittern.

Kvart över nio så var det åter dags för The Event och det var ett bra avsnitt ända fram tills slutet. Fortsätter serien på samma sätt som den slutade så vet jag inte om jag kommer fortsätta att se hela serien. Det kändes lite för mycket helt enkelt... Till denna tv-serie så passade jag även på att äta lite chili-ostbågar. Måste säga att de är goda men inte lika god som originalet! Efter The Event så var det dags för Emilias nattamat och jag matade henne samtidigt som vi tittade på avslutningen i Milano-derbyt.

Därefter så var det dags för hela familjen att gå och lägga sig. Emilia somnade ganska så snabbt och jag var också gristrött så jag somnade nog strax efter klockan tolv. Men min kära hustru var pigg eller hade svårt att somna så hon gick upp strax efter det att lilltösen somnade. Jag har ingen aning om när F kom in och la sig...

Jag hoppas att ni hade en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar